خانه خبرکنفرانس ها و سمينارها انعطاف‌پذیری مدیرت منابع مالی کارخانجات تولید مبدل کاتالیستی با جایگزینی فلزات گرانبها

انعطاف‌پذیری مدیرت منابع مالی کارخانجات تولید مبدل کاتالیستی با جایگزینی فلزات گرانبها

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

چکیده

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : هدف از این بررسی، کاهش قیمت تمام شده کاتالیست خودرو با استفاده از جایگزینی فلز پالادیوم با فلز پلاتین میباشد. از آنجا که در حال حاضر قیمت جهانی پالادیوم تقریبا 2.5 برابر قیمت پلاتین میباشد، در این تحقیق با ایجاد تغییرات بنیادی درفرمولاسیون واشکوت [1] و افزایش میزان پخش فلزات گرانبها در دوغاب واشکوت، مقدار قابل توجهی از فلز پالادیوم با فلز پلاتین جایگزین شده است که نتیجه آن میتواند باعث کاهش 30 درصدی قیمت تمام شده کاتالیست خودرو و در نتیجه کاهش قابل توجه سرمایه در گردش مورد نیاز تولید این قطعه و افزایش انعطاف پذیری در مدیریت منابع مالی گردد. نکته قابل توجه این است که کاتالیستهای حاوی پلاتین در مقابل سوختهای کیفیت پایین که حاوی مقادیر بالای سولفور و سرب هستند مقاومت بالاتری را داراست و از لحاظ مسموم شدن کاتالیست، عمر طولانی تری را تضمین میکند.

نتیجه گیری

با توجه به افزایش چشمگیر قیمت پالادیوم در چند سال اخیر، جایگزینی این فلز با فلز پلاتین میتواند باعث کاهش چشمگیر قیمت تمام شده کاتالیست گردد. در این راستا با ایجاد تغییر در فرمولاسیون دوغاب، اضافه کردن افزودنی های بهبود دهنده دوغاب جهت جلوگیری از سینتر و آلیاژ شدن فلزات گرانبها، افزایش پخش فلزات گرانبها با تنظیم pH و خواص رئولوژیک دوغاب، قسمت عمده پلاتین در کاتالیست تجاری تیبا با پلاتین جایگزین شده است. این جایگزینی علاوه بر بهبود عملکرد کاتالیست، باعث کاهش 30 درصدی قیمت کاتالیست خواهد شد که این امر با توجه به وارداتی بودن قسمت عمده فلزات گرانبهای گرید کاتالیست خودرو، به صرفه جویی ارزی کلانی منجر خواهد شد.

 

 

دانلود فایل سمینار

 

شیرین میران موسوی
هانیه میران موسوی

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است