خانه خبراخبار علمی پژوهشی محققان ایتالیایی اولین خانه مسکونی با تامین انرژی از سوخت هیدروژنی در اروپا را ساختند

محققان ایتالیایی اولین خانه مسکونی با تامین انرژی از سوخت هیدروژنی در اروپا را ساختند

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : محدودیت­های انرژی جهانی و تغییرات آب و هوایی، موسسات اروپایی را ملزم کرده است تا راه­هایی را برای کاهش مصرف سوخت­های فسیلی و نیز کاهش انتشار کربن بیابند. محققان دانشگاه Sannio در جنوب ایتالیا به راه حلی در این مورد دست یافته اند. آن­ها با مشارکت شرکت تحقیقاتی Stress اولین خانه با منبع تامین انرژی سوخت هیدروژنی و “انتشار کربن صفر” را ساختند.

در 7ام جولای امسال ساختمان مسکونیnZEB(nearly zero building)  در بنونتو با انجام تغییرات جدید و با استفاده از فناوری­های به­روز با هدف تامین انرژی از طریق هیدروژن، به ساختمان hydrogen zero emission building) H-ZEB) تبدیل شد. این خانه که میزبان دو دانشجوی کارشناسی ارشد بین دانشگاهی در رشته مهندسی پزشکی است تنها یک خانه­ ی دانشجویی نیست. در واقع یک آزمایشگاه واقعی برای تجربه ­ی کاربرد این گونه انرژی­ها در تامین انرژی مورد نیاز روزمره در زندگی آینده است.

در این پروژه به لطف همکاری انجمن ایتالیایی هیدروژن و پیل­های سوختی و دو شرکت Stress  و Solid Power SPA برای اولین بار، سلول­های سوختی اکسید جامد میکرو-کوژنراتور با سوخت هیدروژن صددرصد، بر روی یک ساختمان واقعی نصب شده است. جهت پاسخ­گویی همزمان به تمام نیاز­های برق و گرمای این خانه مسکونی هوشمند، در کنار استفاده از سلول­های سوختی هیدروژنی، از منابع خورشیدی و زمین ­گرمایی نیز در مواقع لزوم استفاده می­شود. بر همین اساس این خانه به عنوان یک ساختمان با انتشار کربن صفر و تامین انرژی مستقل از شبکه، مورد استقبال قرار گرفته است.

این اتفاق می تواند الهام بخش ابتکارات آینده برای تامین انرژی ساختمان­های تجاری و مسکونی از سوخت هیدروژن باشد. رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لین در آخرین سخنرانی خود در مورد وضعیت اتحادیه اروپا، از ایجاد بانک هیدروژن اروپا با برنامه ­هایی برای سرمایه ­گذاری تا 3 میلیارد یورو در فناوری هیدروژن خبر داد. هدف این بانک کاهش فاصله بین تولید انرژی از سوخت­های فسیلی و تولید انرژی از سوخت هیدروژن است.

منبع : https://www.euronews.com/next/2022/09/22/italian-researchers-have-built-the-first-hydrogen-powered-house-in-europe
                                                                                                                         https://www.unisannio.it/en/articoli/nzeb-h-zeb
ترجمه و ویرایش : زهرا تارخ

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است