خانه خبراخبار علمی پژوهشی رشد سریع‌تر بافت سه‌بعدی روی داربست نانویی

رشد سریع‌تر بافت سه‌بعدی روی داربست نانویی

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان داربست‌های منحصر به‌فردی برای ایجاد بافت سه‌بعدی تولید کردند و همچنین این ساختار به شماره ۱۰۴۶۹۵ ثبت اختراع شده است. به گزارش ایسنا، یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان  پیشرو در حوزه خدمات، ایده، طرح، مشاوره و تولید نانوپوشش‌های مهندسی شده،  پوشش‌هایی با خواص مکانیکی، اپتیکی، آبگریزی و آبدوستی، خوردگی و الکتریکی منحصر به فردی تولید کردند که کاربردهای گسترده‌ای در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز و خودروسازی فراهم می‌کنند.

این شرکت، نانوساختار مهندسی شده‌ای را با روش پوشش‌دهی PVD بر روی لام شیشه‌ای ایجاد کرده است که به‌عنوان داربست یا اسکفلد، شرایط رشد سلول‌ها و تشکیل بافت را بر روی آن فراهم می‌کند. این اسکفلدها به‌دلیل مورفولوژی خاص سطح حفره‌ها و زبری، امکان تغذیه بهتر سلول‌ها و چسبندگی آن‌ها را فراهم کرده و درنتیجه با تکثیر و رشد سلول‌ها، کلونی شدن آن‌ها صورت می‌گیرد.

این محصول می‌تواند در داخل و همچنین خارج از کشور در مراکز درمانی، تحقیقاتی، پاتولوژی‌ها، بیمارستان‌ها بخش‌های جراحی، مراکز کاشت و مطالعه سلول‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی پزشکی و دارویی، فروش لوازم و تجهیزات پزشکی قابل استفاده باشد. به نقل از ستاد نانو، از مهندسی بافت می‌توان برای بازسازی، حفظ یا بهبود وضعیت قسمت‌ها یا بافت‌های آسیب‌ دیده بدن استفاده کرد. رسیدن به چنین دانش فنی از سوی این شرکت با توجه به اینکه فعالیت‌های اقتصادی در این حوزه به‌طور تصاعدی در حال رشد هستند، می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

به نقل از ستاد نانو، از مهندسی بافت می‌توان برای بازسازی، حفظ یا بهبود وضعیت قسمت‌ها یا بافت‌های آسیب‌ دیده بدن استفاده کرد. رسیدن به چنین دانش فنی از سوی این شرکت با توجه به اینکه فعالیت‌های اقتصادی در این حوزه به‌طور تصاعدی در حال رشد هستند، می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

 

 

منبع : ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است