خانه خبراخبار علمی پژوهشی ادوات مخابراتی و دفاعی با نانو کامپوزیت‌ها، رادارگریز می‌شوند

ادوات مخابراتی و دفاعی با نانو کامپوزیت‌ها، رادارگریز می‌شوند

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : محققان یکی از شرکت‌های استارت‌آپی، نانو کامپوزیت‌های رادارگریز را برای کاربرد در صنایع مخابراتی و دفاعی وارد فاز تجاری‌سازی کردند. علی شجری، دانشجوی دکتری مهندسی مواد دانشگاه فردوسی مشهد و از محققان طرح در گفت‌وگو با ایسنا، محصول تولید شده را نانو کامپوزیت جاذب امواج الکترومغناطیس ذکر کرد و گفت: با توجه به کاربرد گسترده رادار در تشخیص اماکن و ادوات نظامی، دستیابی به تکنولوژی جذب امواج الکترومغناطیسی و اختفا در برابر امواج رادار گامی رو به جلو در پدافند غیر عامل است. در این راستا این نانو کامپوزیت‌ تولید شده با خاصیت رادارگریزی، در صنایع نظامی کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه این نانو کامپوزیت‌ها می‌توانند ادوات نظامی را رادار گریز کنند، ادامه داد: نانو کامپوزیت تولید شده بر روی سطوح اعمال می‌شود. شجری، کاربرد دیگر این نانو کامپوزیت‌ها را در صنایع الکترونیکی مخابرات دانست و یادآور شد:  این تکنولوژی همچنین از اختلال عملکردی دستگاه‌های الکترونیک و مخابراتی ناشی از تداخل الکترومغناطیس جلوگیری می‌کند. نانو کامپوزیت جاذب امواج الکترومغناطیس به عنوان محصولی مناسب در این زمینه طراحی و تولید شده است.

به گفته وی، از این ماده می‌توان برای محافظت تجهیزات در برابر نویزها و همچنین برای جلوگیری از اختلال عملکرد سیستم‌های الکترونیکی و مخابراتی بهره برد.

این محقق، پایه نانو کامپوزیت تولید شده را پلیمری دانست و یادآور شد: در این محصول از نانو ذرات کربنی و مغناطیسی استفاده شده و قابلیت جذب ۹۰ درصدی امواج الکترومغناطیسی در بازه ۸ تا ۱۲ گیگا هرتز را دارد. وی با بیان اینکه این محصول به فاز تجاری‌سازی رسیده است، اظهار کرد: این محصول قابلیت توسعه بر اساس باند فرکانسی را دارد. کاهش قیمت به کمتر از نصف نمونه خارجی از دیگر مزایای این محصول به شمار می‌رود.

 

 

منبع : ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است