خانه خبراخبار علمی پژوهشی افزایش مقاومت سیمان به کمک پوسته میگو

افزایش مقاومت سیمان به کمک پوسته میگو

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : دانشمندان دانشگاه ایالتی واشنگتن و آزمایشگاه ملی شمال غرب اقیانوس آرام به رهبری پروفسور سمیه نصیری، با استخراج ترکیبی به نام کیتین از پوسته میگو که ماده‌ای دورریختنی است کار خود را آغاز کردند. کیتین دومین پلیمر زیستی طبیعی و فراوان جهان (بعد از سلولز) است و در پوسته سخت‌پوستان مختلف یافت می‌شود. از این ماده، اخیراً در تولید بسته‌بندی مواد غذایی قابل تجزیه، نانوذرات کشنده پشه و پوشش ضدباکتری استفاده شده است.

در این مطالعه جدید، محققان نانو بلور‌های کیتین و نانوالیافی به دست آوردند که هر یک از آن‌ها حدود یک هزارم عرض موی انسان بود. وقتی آن‌ها با درصد وزنی ۰.۰۵ به خمیر سیمان معمولی اضافه شدند، سیمان پس از سخت شدن در هنگام خم شدن تا ۴۰ درصد و هنگام فشرده شدن تا ۱۲ درصد مستحکم‌تر بود. علاوه‌برآن، این سیمان در مقایسه با سیمان معمولی، حدود یک ساعت بیشتر طول کشید تا خشک شود.

این موضوع در واقع در برخی موارد مطلوب است. برای مثال در زمانی‌هایی که سیمان مرطوب و از پیش مخلوط شده در فواصل زمانی طولانی به محل‌های ساخت‌وساز منتقل می‌شود. هنوز تحقیقات بیشتری باید انجام شود به‌ویژه اینکه دانشمندان می‌خواهند ببینند که این  موضوع  چگونه بر عملکرد سیمان مورداستفاده تأثیر می‌گذارد. در نهایت، امید می‌رود که با قوی‌تر کردن سیمان، بتوان مصرف آن را کاهش داد و انتشار کربن صنعتی را کم کرد.

پایگاه نیو اطلس اعلام کرد: مقاله‌ای در مورد این مطالعه به‌تازگی در مجله “Cement and Concrete Composites” منتشر شده است.

 

 

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است