خانه خبراخبار علمی پژوهشی بهینه‌سازی ساخت سلول‌های خورشیدی و دیودها با نانو سیم‌ها

بهینه‌سازی ساخت سلول‌های خورشیدی و دیودها با نانو سیم‌ها

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان روشی را برای بهینه‌سازی ساخت تجهیزات و ابزارهای الکترونیکی و همچنین سلول‌های خورشیدی با استفاده از نانو سیم نقره ارائه کردند. به گزارش ایسنا، یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان این نانوسیم‌های نقره را با ضخامت تقریبی ۶۰ نانومتر و طول حدود ۱۰ میکرون به تولید رساند. این محصول به صورت محلول‌هایی با غلظت‌های ۵، ۱۰، ۲۰، ۳۰ و ۵۰ mg/ml در اتانول و ایزوپروپانول تهیه شده‌اند.

از نانوسیم‌های این شرکت می‌توان در حوزه‌هایی نظیر سلول‌های خورشیدی، صفحات لمسی، حسگرها، LEDها و دیودهای لیزری استفاده کرد؛ از این رو بهینه کردن ساخت این ابزارها اهمیت زیادی دارد و یکی از روش‌های بهبود این دستگاه‌ها استفاده از نانوسیم‌های نقره (AgNWs) است.

این نانوسیم‌ها که در واقع نانو موادهای تک بعدی هستند، خواص عالی هدایت الکتریکی و گرمایی نقره را همراه خواص نانویی بودن آن به‌همراه دارند. انعطاف‌پذیری بالا، خمش بالا، هدایت الکتریکی عالی و شفافیت از مهمترین ویژگی‌های نانو سیم‌های نقره است.

این شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مواد پیشرفته و نانومواد، توسعه محصولات بر پایه فناوری‌ نانو، تولید و توسعه محصولات بر پایه زیست‌فناوری فعالیت دارد. سوسپانسیون نانوسیم نقره در پایه الکل، بید مغناطیسی، هیدروژل جاذب رطوبت و کلوئید اکسید گرافن از جمله محصولات این شرکت هستند.

در حال حاضر تمامی محصولات تجاری‌سازی شده این شرکت به بازار ارائه می‌شود. به نقل از ستاد نانو، این شرکت دانش‌بنیان ایرانی با بکارگیری توان و دانش بومی موفق به طراحی و تولید کیت‌های مغناطیسی استخراج نوکلئیک اسیدها نیز شده است. این شرکت رابطه نزدیکی با بسیاری از دانشگاه‌های مطرح تحقیقاتی، آزمایشگاه‌های ملی و شرکت‌های نوآور دارد.

 

منبع : ایسنا

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است