خانه خبراخبار علمی پژوهشی تولید تجهیزات محافظتی نساجی با فناوری نانو

تولید تجهیزات محافظتی نساجی با فناوری نانو

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمد آزادیان با اشاره به این که محصول این شرکت زره کامپوزیتی با پوشش نانو نام دارد، بیان کرد: این محصول در حوزه‌های تخصصی مختلفی مانند مهندسی نساجی، مهندسی مکانیک، مهندسی پلیمر، مهندسی شیمی به کار می‌رود. یکی از کاربرد‌های اصلی این محصول در تجهیزات محافظتی است چراکه وزن کمی نسبت به تجهیزات متداولی که در این حوزه استفاده می‌شود، دارد. در عین حال سطح حفاظت را نیز افزایش می‌دهد. این ویژگی‌ها باعث می‌شود محصول تحرک‌پذیری و کارکرد بهتری برای شخصی که از آن استفاده می‌کند، داشته باشد. مشکلات و مسائل بسیاری از صنایع را می‌توان با استفاده از مواد نوترکیب برطرف کرد.

وی افزود: این محصول کاربرد‌های دیگری نیز دارد، برای مثال در دیوسنسور‌ها و نانوسنسور‌هایی استفاده می‌شوند که ابزار‌هایی برای پایش سلامت هستند. این سنسور‌ها به‌صورت نانوکامپوزیتی و به صورت بلادرنگ علائم حیاتی فرد مانند فشار خون، ضربان قلب، درجه حرارت بدن و… را کنترل و پایش می‌کنند. همچنین این سنسور‌ها در دستگاه‌های دیجیتالی مانند دستگاه فشار خون و قند خون نیز به کار می‌روند. یکی دیگر از کاربرد‌های این محصول در حوزه ساختمان‌های سریع‌الاحداث است، برای مثال در چین با استفاده از مواد نوترکیب و کامپوزیتی طی چند روز بیمارستانی چند هزار تختخوابی ساخته شد. این محصول در ساخت ساختمان‌های سریع‌الاحداث و مقاوم در برابر بارهای زلزله‌ای نیز به کار می‌رود.

مدیرعامل شرکت کامپیوزیت پیشرفته آزاد مطرح کرد: کاربرد دیگر این محصول در ساخت ساختار‌هایی است که قادر به تحمل دما‌های بسیار بالا هستند که در اصطلاح به آن‌ها ترمال پرتکشن یا سیستم حفاظت حرارت گفته می‌شود. کاوشگر پارکر ناسا که در سال ۲۰۱۸ برای بررسی خورشید به سوی منظومه شمسی فرستاده شد نیز مجهز به سیستم ترمال پروتکشن است. حوزه کابرد این محصول بسیار گسترده است و از ساختمان‌سازی و تجهیزات حفاظتی مانند جلیقه ضدگلوله گرفته تا ساخت زره‌های مخصوص داخل هواپیما یا بالگرد به کار می‌رود چراکه وزن کمی دارند و از مواد نوترکیب ساخته شده‌اند.

 

 

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است