خانه خبراخبار علمی پژوهشی مطالعه نانوذرات با دستگاه اسپکتروفتومتر

مطالعه نانوذرات با دستگاه اسپکتروفتومتر

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس،‌ شرکت بلور آزمای سنجش نور دستگاه اسپکتروفتومتر تولید کرده که برای استفاده در صنایع مختلف از جمله صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، غذایی، دارویی، آب و فاضلاب به منظور آنالیزهای کمی و کیفی نمونه‌های شیمیایی، بیوشیمیایی، نانوذرات، ترکیبات دارویی، نفتی، فلزی، معدنی، پتروشیمی، پلیمری، کلینیکی قابل استفاده است.

اسپکتروفتومتری یا طیف‌سنجی روشی است که با استفاده از عبور نرم از یک آنالیت در یک محلول شیمیایی و تعیین میزان جو و عبور نور از آن، به تعیین خصوصیات آن آنالیت و ماده شیمیایی می‌پردازد. نور مورد استفاده طیفی از انرژی الکترومغناطیس بوده که این فرآیند در جهت تعیین خاصیت آن ماده شیمیایی استفاده می‌شود.

روش‌های جذب سنجی یکی از قدرتمندترین و رایج ترین روش‌های اندازه گیری طیف وسیعی از آنالیت‌ها محسوب می‌شود. بسیاری از دستگاه‌های مورد استفاده بر پایه اندازه گیری میزان جذب با عبور انرژی تشعشعی ساخته شده‌اند. دستگاه‌هایی که برای جذب سنجی به کار می‌روند فتومترها و اسپکتروفتومترها هستند که در دهه ۱۹۴۰ ابداع شدند.

نانوذرات دارای خواص نوری حساس به اندازه، شکل، غلظت و ضریب شکست در نزدیکی سطح نانوذرات هستند که باعث می‌شوند اسپکتروفتومتری ابزاری ارزشمند برای شناسایی، مشخصه‌یابی و مطالعه این مواد باشد. بنابراین با استفاده از یک اسپکتروفتومتر می‌توان نانوذرات مختلف را مشخصه‌یابی کرد.

تک‌پرتویی و دو پرتویی دو دسته اصلی از دستگاه‌های اسپکتروفتومتری هستند؛ اسپکتروفتومتر دو پرتویی شدت نور بین دو مسیر را مقایسه می‌کند، در حالی که اسپکتروفتومتر تک‌پرتویی شدت نور نسبی پرتو را قبل و بعد از قرار دادن نمونه آزمایش اندازه‌گیری می‌کند.

 

 

منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است