خانه خبراخبار اقتصادی ظرفیت تولید نفت افزایش می‌یابد

ظرفیت تولید نفت افزایش می‌یابد

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از برنامه این شرکت برای رساندن تولید نفت مناطق عملیاتی این شرکت به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز خبر داد. به گزارش ایسنا، علیرضا دانشی امروز در نشست خبری که در حاشیه سومین روز از بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد با بیان اینکه ظرفیت‌های بی‌بدیلی در صنعت نفت ایران وجود دارد که ما وظیفه داریم آن را شکوفا کنیم، گفت: مقوله تولید دانش‌بنیان به‌عنوان اصلی‌ترین موضوع در مناطق نفت‌خیز جنوب مورد توجه قرار گرفته‌ است زیرا تمرکز روی این موضوع می‌تواند شرایطی نوین در صنعت نفت کشور محقق کنند.

وی با بیان اینکه در دنیا از نفت و گاز، مشتقات بی‌شماری استحصال می‌شود، به‌گونه‌ای که تنها از نفت ۵۳۰۰ محصول و از گاز ۷۰۰ محصول به‌دست می‌آید، اما در کشور ما دستیابی به این آمار در حداقل‌ترین وضع وجود دارد و آن هم بیشتر به‌صورت خام‌فروشی است، گفت: باید تلاش کنیم تا این وضع را به‌صورت مطلوبی اصلاح کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه در دوره جدید حاکم بر صنعت نفت و مناطق نفت‌خیز جنوب در هم‌گرایی کامل هستیم، اظهار کرد: نگاه از بالا به پایین در این صنعت از بین رفته‌ و نگاه کارشناسی بر میز مدیران حاکم شده‌ است.

دانشی با بیان اینکه تصمیم‌سازی‌ها در دوره تازه بر اساس کارشناسی خبره انجام می‌شود و بر همکاری‌های سازنده اقدام می‌کنیم، گفت: حال آنکه تلاش می‌شود که فرهنگ‌سازی ویژه‌ای اتفاق افتد.

وی با تأکید بر این موضوع که در این دوره از نگاه جزیره‌ای پرهیز می‌کنیم، اظهار کرد: در گذشته نگاه جزیره‌ای بلایی برای کشور و صنعت نفت بوده‌ است، در دوره تازه شرایط مطلوبی را تحویل نگرفته‌ایم، از این رو برای اصلاح وضع موجود برنامه مفصلی را به وزارت نفت ارائه داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب توان تولید ۳ میلیون بشکه نفت وجود دارد که تا سال ۱۴۰۱ بر اساس برنامه مدون این ظرفیت تولید ایجاد خواهد شد، گفت: همچنین برنامه پنج‌ساله‌ای تنظیم شده که تولید نفت مناطق نفت‌خیز جنوب به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت افزایش یابد.

دانشی از توسعه دو میدان نفتی با روس‌ها خبر داد و افزود: فصل مهندسی معکوس در این شرکت گذشته است و ما در حال تولید ویژه هستیم، ضمن آنکه کالاهای های‌تک (فناوری بالا) خاص را در صنعت نفت تولید کردیم، در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نگرش به داخل و بیرون وجود دارد، بنابراین از جزیره‌ای بودن صنعت نفت اجتناب خواهیم ‌کرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب دومین شرکت بزرگ نفتی در اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) است که از ظرفیت ویژه‌ای نیز در این زمینه برخوردار است، تصریح کرد: شرکت ملی نفت‌خیز جنوب تفاهم‌نامه‌ای را با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز اروندان امضا کرده است که برای توسعه مخازن مشترک در این میدان نفتی به آن شرکت کمک کند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه فعالیت‌های گسترده‌ای را برای ترمیم چاه‌ها در مناطق نفت‌خیز جنوب انجام داده‌ایم، عنوان کرد: در قراردادهای مربوط به ۲۸ مخزن منتظر پیمانکاران هستیم تا نتایج آن مشخص شود.

دانشی با بیان اینکه برای جلوگیری از افت تولید نفت برای تثبیت تولید چاه‌ها نیز تلاش می‌کنیم، اظهار کرد: مشکلی در تأمین مالی و انجام فناوری در این زمینه نداریم. مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به اینکه ریل عقلانیت به صنعت نفت در حال بازگشت است، گفت: اگر قرار است اتفاق خوبی در کشور بیفتد، به‌طور حتم باید در زنجیره ارزش صنعت نفت فکر اساسی کنیم. باید برنامه‌های مختلفی به‌منظور تقویت زنجیره ارزش در مناطق نفت‌خیز جنوب به اجرا درآید و بسته‌های اقتصادی مربوط به آن در این زمینه آماده شود، با انجام این موضوع تولید ثروت در کشور انجام می‌شود و تا حدودی مشکل بیکاری حل خواهد شد.

 

منبع : ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است