خانه خبراخبار علمی پژوهشی موفقیت دانش‌بنیان‌ها در جذب “کلسیم و آهن” بدن با فناوری نانو

موفقیت دانش‌بنیان‌ها در جذب “کلسیم و آهن” بدن با فناوری نانو

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ یک شرکت دانش‌بنیان حامل‌های دارورسان در مقیاس نانویی تولید کرده است. نانولیپوزوم‌های این شرکت به صورت قرص، کپسول و شربت باعث جذب بیشتر مکمل‌های کلسیم‌ و آهن در بدن می‌شود.

فناوری رساندن مکمل، پیش‌دارو و دارو با استفاده از نانوذرات برپایه لیپید موجب اثربخشی بیشتر مواد می‌شود که یک شرکت دانش‌بنیان به این دانش فنی دست یافته است. از آنجایی که آهن درون ساختار لیپوزومی به راحتی از سلول‌های دیواره لوله جذب می‌شوند، عوارض گوارشی، طعم بد و خاصیت سیاه کردن دندان را ندارد. املاح معدنی مورد نیاز بدن شامل آهن کلسیم و زینک هستند که متأسفانه جذبشان به صورت طبیعی از جداره دستگاه گوارشی کم است و بر حسب همین نیاز این شرکت دانش‌بنیان به صورت نانولیپوزومال این املاح را تولید کرده است.

نهال نادری مدیر مرکز تحقیق و توسعه این شرکت دانش‌بنیان گفت: املاح و مولکول‌هایی که به دلیل سایز بسیار بزرگی که دارند جذبشان از بدن کم است و مصرف‌کننده مشکل جذب دارد و معمولأ مقدار لازم به بدنش نمی‌رسد، از طریق فناوری نانو به قدری ریز کردیم که بتواند جذب بیشتری داشته باشد.

وی گفت: از طرفی دیگر این جذب بیشتر باعث می‌شود که این ماده بیشتر تحت تاثیر عوامل تجزیه‌کننده داخل بدن قرار بگیرد و در اسید معده آنزیم‌های مختلف بر روی آن اثر بگذارد.

 

 

منبع : خبرگزاری تسنیم

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است