خانه خبراخبار علمی پژوهشی صرفه جویی ارزی با تولید ماده بنیادین صنایع پلیمر

صرفه جویی ارزی با تولید ماده بنیادین صنایع پلیمر

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌ رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد علی‌آبادی عضو هیات مدیره شرکت آریا پلیمر پیشگام، تولید کننده مستربچ آنتی اکسیدانت، گفت: مستربچ ماده‌ای غلیظ حاوی سه جز پایه پلیمری، مواد شیمیایی افزودنی و عامل سازگارکننده فعال به عنوان پخش کننده است. افزودنی‌های مستربچ مقدار زیادی پودر رنگ پیگمنت، پرکننده‌های معدنی یا مواد شیمیایی هستند که به سه منظور مختلف شامل، تولید رنگ، بهبود خواص و یا کاهش قیمت تمام شده به پلیمر اضافه می‌شوند. پایه پلیمری مستربچ معمولا بایستی مشابه پلاستیک اصلی تزریقی باشد و شکل ظاهری آن، دانه‌ای است.

مستربچ آنتی اکسیدانت، یکی از مهم‌ترین افزودنی‌های صنعت پلاستیک است که در فرآیند‌های تولیدی استفاده می‌شود. پلاستیک‌ها معمولا تحت تاثیر نور، اکسیژن و حرارت به سرعت دچار پیرشدگی می‌شوند که منجر به افت استحکام، سختی و انعطاف پذیری، تغییر رنگ، خراشیده شدن و کاهش شفافیت می‌شود.

افزودنی‌های آنتی اکسیدانت در تولید محصولات پلیمری از جمله فیلم‌های نازک، فیلم‌های معمولی و زخیم، فیلم‌های کشاورزی، گونی و جامبو و کارتن پلاست، فوم، الیاف، محصولات تزریقی PP و لوله‌های PP، پلی‌الفین‌ها، تولید لوله و پروفیل و فیلم و قطعات تزریقی و بادی قابل استفاده هستند.

فرآیند‌های تولید پلاستیک‌ها همواره ترکیبی از برش، اکسیژن و حرارت بالاست که باعث تخریب اکسیداسیون حرارتی پلیمر‌ها می‌شود. استفاده از مستربچ آنتی اکسیدانت باعث پایدار سازی پلیمر در برابر عوامل اکسایش در فرآیند تولید، جلوگیری از تخریب و اکسید شدن پلیمر در دمای فرایند بالا، بالا رفتن مقاومت محیطی پلیمر، بهبود خواص مواد بازیافتی می‌شود.

حفظ خواص پلیمر با استفاده از مستربچ 

آنتی اکسیدانت‌ها در دو حالت مختلف مورد نیاز هستند. یکی از این حالت ها، زمانی است که دمای پلیمر ما حین فرآیند به بالاتر از دمای ذوب خود می‌رسد و حالت بعدی زمانی است که پلیمر تحت شرایط جوی و اکسیژن و حرارت محیطی قرار می‌گیرد. در صورتی که در این حالت‌ها از مستربچ آنتی اکسیدانت استفاده نگردد، پلیمر ما دچار تخریب و افت خواص می‌شود. در همین راستا محصولات آریا پلیمر امکان توقف تخریب پلیمر در هر دو حالت بالا را داراست.

این مدیر حوزه دانش بنیان با اشاره به این که در تولید محصول از نیرو‌های بومی استفاده شده است، گفت: علاوه بر ظرفیت صادرات، تولید مستربچ‌ها در داخل کشور مانع خروج حجم قابل توجهی ارز از کشور شده است و در مجموع میلیون‌ها دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به ارمغان آورده است.

 

 

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است