خانه خبراخبار علمی پژوهشی خودکفایی ایران در تولید افزودنی‌های پیشرفته صنایع پلیمری به همت دانش بنیان‌ها

خودکفایی ایران در تولید افزودنی‌های پیشرفته صنایع پلیمری به همت دانش بنیان‌ها

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : علی نیلی مدیرعامل شرکت دانش بنیان فناوران شیمی زرین ایرانیان در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا درخصوص تامین مواد افزودنی پیشرفته استئارات کلسیم، روی و منیزیم گفت: این شرکت به عنوان اولین و تنها شرکت مورد تایید ایرانی برای تامین مواد افزودنی پیشرفته استئارات کلسیم، روی و منیزیم در فهرست پتروشیمی‌های کشور ثبت و بعد از پنج سال تلاش موفق به جلب رضایت پتروشیمی‌های بزرگ کشور در مورد کیفیت و تطابق با استانداردهای جهانی شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تولیدات این شرکت از واردات محصول افزودنی های پیشرفته صنایع پلیمری جلوگیری کرده است، اظهار داشت: این ماده به طور کامل برای صنایع بالا دستی (پتروشیمی های پلیمری) و در بخش صنایع تکمیلی پلیمر و پلاستیک مصرف می شود و این شرکت تاکنون موفق شده است بخشی از نیاز مصرف کنندگان را تامین و از واردات جلوگیری کند.

مدیرعامل این شرکت فناور همچنین گفت: با تلاش ۱۰ ساله در بخش تحقیق و توسعه و به همت دانش آموختگان و مهندسین شرکت فن آوران شیمی، خط جدید شرکت واقع در شهرک صنعتی شمس آباد، توانست علاوه بر تولید و توانایی تامین کامل نیاز پتروشیمی ها به دغدغه های آنها در بخش کیفی نیز پاسخ داده و از طرفی مانع از خروج حدود ۲۵ میلیون دلاری ارز از کشور شود.

نیلی ادامه داد: محصول این شرکت فناور بر اساس اطلاعات و آنالیزهای مقایسه ای قابل رقابت با برندهای آمریکایی و اروپایی بوده و کیفیت آن بالاتر از نمونه‌های چینی، هندی و کشورهای آسیایی است.

وی درمورد استقبال صنایع پتروشیمی داخلی از این محصول تولیدی اظهار داشت: مدیران پتروشیمی های کشور نشان داده اند که اگر محصول با کیفیت ایرانی، با قیمت رقابتی و توان تامین به موقع وجود داشته باشد، دست تولید کننده داخلی را می فشرند و استقبال می کنند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان فناوران شیمی زرین ایرانیان همچنین گفت: این شرکت در ۲ سال اخیر موفق به ورود به بازار ایران شده است و ما از توانایی تامین افزودنی های پیشرفته صنایع پلیمری صنایع بالادستی برخورداریم اما به دلیل استراتژیک بودن محصول، نفوذ در بازار به کندی انجام می‌شود.

نیلی در ادامه مواد افزودنی پیشرفته استئارات کلسیم، روی و منیزیم را قابل استفاده در صنایع بالادستی از جمله در پتروشیمی‌ها و صنایع پایین دست اعلام کرد و درمورد به صادرات این محصول تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ صادرات محصول خود را به کشورهای عراق و ترکمنستان آغاز کردیم و هم‌اکنون نیز محصول ما جایگاه خود را در بازار کشور پیدا کرده است.

وی تسهیلات دریافتی این شرکت را از صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور تامین مواد افزودنی پیشرفته استئارات کلسیم، روی و منیزیم شامل تسهیلات سرمایه در گردش، خدمات مشاوره‌ای،  نمایشگاهی و امکانات آزمایشگاهی اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان فناوران شیمی زرین ایرانیان، چشم‌انداز فعالیت این شرکت دانش بنیان را در اختیار گرفتن کل بازار داخلی و صادرات محصول به کشورهای روسیه، ترکمنستان، ازبکستان و برخی کشورهای همسایه عنوان کرد.

نیلی با بیان اینکه محصول این شرکت ‌با فناوری بالا (هایتک) و قابل استفاده در پتروشیمی‌های بزرگ است، تصریح کرد: سعی داریم برای حضور بیشتر در بازارهای داخلی و نیز بازار بین‌الملل در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی حضور پیدا کنیم.

 

 

منبع : ایرنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است