خانه تکنولوژي عرضه یخچال و فریزر با بدنه داخلی آنتی‌باکتریال

عرضه یخچال و فریزر با بدنه داخلی آنتی‌باکتریال

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : یکی از شرکت‌های صنعتی فعال در حوزه تولید سیستم‌های برودتی، اقدام به عرضه یخچال و فریزر با بدنه داخلی آنتی‌باکتریال با استفاده از نانوذرات کرده است. به گزارش ایسنا، یکی از مشکلات موجود در یخچال‌ها، لانه‌گذاری باکتری‌ها و میکروب‌ها در اجزای داخلی یخچال و در نتیجه ایجاد بوی نامطبوع و فاسد شدن میوه‌ها است. از این رو یکی از شرکت‌های تولیدکننده سامانه‌های برودتی به دنبال ایجاد خواص آنتی‌باکتریال در محصولات خود است.

روش‌های مختلفی برای رفع بوی نامطبوع یخچال‌ها ارائه شده که در آن از مواد آنتی‌باکتریال استفاده می‌شود. این شرکت ایرانی از راهکاری مبتنی بر فناوری‌ نانو برای حل این مشکل استفاده کرده است. با استفاده از نانومواد در بدنه داخلی یخچال می‌توان خواص آنتی‌باکتریال با دوام بالا در بدنه یخچال ایجاد کرد.

میوه، سبزی و مواد غذایی خام به دلیل وجود نانومواد در برابر خرابی و فساد مقاومت بیشتری خواهند داشت و قارچ‌ها و کپک‌ها به دلیل وجود خواص آنتی‌باکتریال در این یخچال‌ها به سرعت از بین می‌روند. از سوی دیگر خواص آنتی‌باکتریال در بدنه یخچال مانع از رشد قارچ و کپک در مواد غذایی داخل یخچال شده و با این کار دوام و ماندگاری مواد غذایی در داخل یخچال افزایش می‌یابد.

به نقل از ستاد نانو، وجود چنین مواد نانویی در داخل بدنه یخچال می‌تواند تا حدی مانع از بوی نامطبوع در یخچال شده و طراوات و تازگی را برای مصرف‌کننده به ارمغان آورد. یخچال و فریزر با بدنه داخلی ABS آنتی‌باکتریال این شرکت دارای گواهی‌نامه نانومقیاس است.

 

 

 

منبع : ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است