خانه خبراخبار علمی پژوهشی طراحی و ساخت ربات با قابلیت چاپگر سه بعدی

طراحی و ساخت ربات با قابلیت چاپگر سه بعدی

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران (پلیم پارت) : در قالب طرح “توبیتاک” ترکیه، ربات موازی پنج درجه با قابلیت چاپگر سه بعدی در دانشکده ساخت و تولید مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز طراحی و ساخته شد.

‌به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر مهران محبوب خواه، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز گفت: ساخت ربات‌های موازی یکی از طرح‌های سازمان پژوهش و فناوری ترکیه، موسوم به “توبیتاک” است که در راستای تبادل استاد با همکاری اساتید دانشگاه‌های تبریز و “ارزروم تکنیک” کشور ترکیه انجام شده است.

وی افزود: این ربات‌ها دو درجه آزادی و سه حرکت ایترووایزوری دارند و برای تولید محصول نیز نیازی به تکیه‌گاه نداشته و فرایند تولید محصول در آنها با چرخش میز محل استقرار ربات تکمیل می‌شود.

محبوب‌خواه با تاکید بر اینکه این ربات‌ها در راستای کاهش مصرف مواد اولیه در پرینترهای سه بعدی برای تولید انواع محصولات پلاستیکی و فلزی، بومی‌سازی شده است، ادامه داد: مواد اولیه مورد نیاز این ربات‌ها و پرینترهای آنها به نام “فلامنت” از گرانول تولیدی مجتمع‌های پتروشیمی کشور به دست می‌آید. این ربات‌ها گرانول کیلویی ۴۰ هزار تومانی را به محصولی با ارزش افزوده ۲۰ برابر تبدیل می‌کنند.

وی افزود: طرح ساخت تولید ربات‌های موازی در دانشگاه تبریز در داخل ایران ثبت اختراع شده و در حال انجام اقدامات لازم برای ثبت پتنت بین‌المللی آن هستیم.

به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه تبریز، با اتمام مراحل ثبت اختراع داخلی و بین‌المللی، امکان تولید انبوه این ربات‌ها در کشور فراهم خواهد شد. تولید محصولات پلاستیکی و فلزی از قابلیت‌های این ربات چاپگر است که طرح پژوهشی آن در دانشگاه تبریز پایان یافته است.

 

 

منبع : ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است