خانه خبراخبار علمی پژوهشی ثبت اختراع پروتز مکانیکی پنجه دست انسان

ثبت اختراع پروتز مکانیکی پنجه دست انسان

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: ایسنا/خراسان جنوبی سرپرست گروه پژوهشی ارتوپدی-بیومکانیک دانشگاه بیرجند بیان کرد: پروتز مکانیکی پنجه دست انسان با ۱۰ درجه آزادی به همت محققان دانشگاه بیرجند ساخته و ثبت اختراع شد.

وحید اربابی، در مورد ثبت اختراع پروتز مکانیکی پنجه دست انسان گفت: معلولیت دست محدودیت بزرگی در کیفیت زندگی افراد ایجاد می‌کند؛ علی‌رغم سرمایه‌گذاری‌های گسترده موسسات و شرکت‌های مختلف بین‌المللی و ارائه نمونه‌های متنوع پروتزهای الکترونیکی و هیدرولیکی، همچنان خلاء یک پروتز کاربردی و ارزان قیمت که بتواند نیازهای ضروری روزمره فرد معلول را پوشش دهد احساس می‌شد.

وی افزود: این موضوع گروه پژوهشی ارتوپدی-بیومکانیک دانشگاه بیرجند را بر آن داشت تا با طراحی یک پروتز مکانیکی گامی در جهت رفع این مشکل بردارد. در این محصول با ترکیب دو مکانیزم هیدرولیکی توزیع نیرو و مکانیزم انتقال نیرو از بدن انسان به پروتز و همچنین استفاده از یک شیر هیدرولیکی سه حالته به خوبی می‌توان ضمن ایجاد قابلیت گرفتن اجسام (grasping)، حالت‌های مختلف گرفتن اجسام (grip) را نیز شبیه‌سازی کرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این موضوع گروه پژوهشی ارتوپدی-بیومکانیک دانشگاه بیرجند را بر آن داشت تا با طراحی یک پروتز مکانیکی گامی در جهت رفع این مشکل بردارد. در این محصول با ترکیب دو مکانیزم هیدرولیکی توزیع نیرو و مکانیزم انتقال نیرو از بدن انسان به پروتز و همچنین استفاده از یک شیر هیدرولیکی سه حالته به خوبی می‌توان ضمن ایجاد قابلیت گرفتن اجسام (grasping)، حالت‌های مختلف گرفتن اجسام (grip) را نیز شبیه‌سازی کرد.

اربابی ادامه داد: وجود مزایایی دیگر از قبیل مچ انعطاف‌پذیر با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه و ضربه‌گیرهای پلاستیکی به طور کلی کارایی این پروتز را افزایش می‌دهند. این پروژه توسط دکتر وحید اربابی سرپرست گروه پژوهشی ارتوپدی-بیومکانیک دانشگاه بیرجند و مهندس مهدی بازرگان دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک و در راستای پروژه کارشناسی وی انجام پذیرفته است. پروتز مکانیکی پنجه دست انسان با ۱۰ درجه آزادی به شماره ۱۰۵۱۶۴ در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ در سازمان ثبت اسناد کشور ثبت اختراع شد.

 

 

منبع : ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است