خانه خبر دستگاه روکش ساز قرص برای حفظ خواص دارو بومی سازی شد

دستگاه روکش ساز قرص برای حفظ خواص دارو بومی سازی شد

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان یکی از شرکت‌های صنعتی دستگاهی برای روکش سازی یکنواخت قرص‌ ها به منظور حفط خواص قرص در برابر شرایط محیطی به تولید رساند. به گزارش ایسنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، پویان نامدار عضو هیات مدیره یکی از شرکت‌های صنعتی حوزه ماشین سازی کاربرد دستگاه روکش زن قرص یا “کوتینگ قرص” را در صنایع بسته بندی دانست و گفت: روکش کردن قرص یکی از تکنیک‌ها برای پوشاندن لایه نازک پلیمری بر روی آن است.

وی اضافه کرد: روکش کردن قرص‌ها معمولا به این ترتیب انجام می‌گیرد که قرص‌ها را داخل دیگ افقی گردانی ریخته و محلول روکش روی بستر آنها اسپری می‌شود. پنهان کردن مزه اصلی و بوی قرص، محافظت از خواص شیمیایی و فیزیکی قرص، محافظت از دارو در مقابل محیط اسیدی معده از جمله مزیت‌های کوتینگ قرص‌ها است.

نامدار با بیان اینکه روکش تکمیلی موجب افزایش وزن قرص و رسیدن به اندازه مورد نظر می‌شود، خاطر نشان کرد: روکش تکمیلی در واقع مرحله‌ای است که بیشتر به منظور صاف کردن و پر کردن سطوح نامنظمی که در ضمن مرحله روکش مقدماتی ایجاد شده است، به کار می‌رود.

عضو هیات مدیره این شرکت صنعتی توضیح داد: استفاده از رنگ‌ها در روکش قندی مرسوم بوده و برای این منظور معمولا از رنگ‌های محلول استفاده می‌شود که به صورت تک رنگ و غالبا از ترکیب دو یا سه رنگ مختلف تشکیل شده و در صورتی که به صورت مناسب بکار نرود موجب تهیه قرص‌هایی می‌شود که از نظر رنگ یکنواخت نیست و این مشکل با محصول ساخت داخل برطرف شده است.

 

 

منبع : ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است