خانه خبراخبار علمی پژوهشی رشد مجدد غضروف زانو در خرگوش با استفاده از نانومواد الکتریکی

رشد مجدد غضروف زانو در خرگوش با استفاده از نانومواد الکتریکی

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: به نقل از ساینس فوکوس، در حال حاضر آرتروز زانو یکی از مشکلات شایع دوران میانسالی است، بیماری که باعث می‌شود بخش غضروفی که مفاصل ما را پوشش می‌دهند، آسیب ببیند.

این بیماری در نهایت، می‌تواند منجر به فرسودگی غضروف شود که استخوان شروع به ساییدن روی استخوان می‌کند و فعالیت‌های روزمره مانند راه رفتن را بسیار دردناک می‌کند. درمان‌های فعلی شامل فیزیوتراپی و مسکن‌ها می‌شود، اما موارد شدید اغلب نیاز به جراحی برای جایگزینی غضروف آسیب‌دیده با استفاده از یک قطعه سالم گرفته‌شده از جای دیگری در بدن یا از اهداکننده دارند.

اکنون تیمی‌به رهبری تان نگوین، مهندس زیست، درمانی طراحی کرده‌اند که از سیگنال‌های الکتریکی برای تحریک بازسازی غضروف استفاده می‌کند. آنها یک داربست بافتی ساخته شده از نانوالیاف اسید لاکتیک  poly-L (PLLA)، یک پلیمر زیست تخریب‌پذیر که اغلب برای بخیه زدن زخم‌های جراحی استفاده می‌شود، در زانوی خرگوش با غضروف آسیب دیده پیوند زده‌اند.

این ماده دارای خاصیتی است که به عنوان پیزوالکتریک شناخته می‌شود، به این معنی که وقتی به آن فشار وارد می‌شود، جریان الکتریکی کمی‌تولید می‌کند. هنگامی‌که خرگوش پس از دریافت ایمپلنت روی تردمیل قرار گرفت تا ورزش کند، حرکات پرش آن باعث انفجارهای پیزوالکتریک در PLLA شد که باعث تحریک غضروف برای رشد مجدد شد.

دکتر یانگ لیو، یکی از همکاران فوق دکتری در گروه نگوین و نویسنده اصلی این مطالعه، می‌گوید: «پیزوالکتریک پدیده‌ای است که در بدن انسان نیز وجود دارد. استخوان، غضروف، کلاژن، دی‌ان‌ای و پروتئین‌های مختلف پاسخ پیزوالکتریک دارند. رویکرد ما برای درمان غضروف به شدت الهام گرفته از روند طبیعی بدن است، و به دنبال مکانیسم درمانی مرتبط هستیم.»

این تیم اکنون قصد دارد حیوانات تحت درمان را برای مدت طولانی‌تری بررسی کند و همین روش را برای حیوانات مسن‌تر نیز اعمال کند تا ببیند آیا هنوز هم به همان اندازه مؤثر است یا خیر.

 

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است