خانه تکنولوژي چاپ سه‌بعدی با دقت نانومتری امکان‌پذیر می‌شود

چاپ سه‌بعدی با دقت نانومتری امکان‌پذیر می‌شود

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Nano General Topics

مرجع پلیمر در بازار ایران: با توسعه یک چاپگر سه‌بعدی زیستی، امکان تولید محصولات در حوزه مهندسی بافت و داربست‌های زیستی با دقتی در حد صد نانومتر فراهم شد.

نانواسکریپت (Nanoscript) و سلینک (CELLINK)، به‌طور مشترک از Quantum X bio رونمایی کردند، یک سیستم انقلابی به‌عنوان بخشی از پلتفرم Nanoscribe Quantum X که دقیق‌ترین چاپگر سه‌بعدی زیستی را به محققان ارائه می‌دهد. کوانتوم ایکس بیو (Quantum X bio) یکی از اولین چاپگر زیستی در نوع خود است که وضوح چاپ زیر میکرون را امکان‌پذیر می‌کند. کوانتوم ایکس بیو یکی از دقیق‌ترین چاپگر سه‌بعدی زیستی جهان بوده که در مهندسی بافت، زیست‌شناسی سلولی، میکروساخت و کاربردهای زیست‌پزشکی قابل استفاده است. این چاپگر زیستی اختصاصی که از پلتفرم انقلابی میکروساخت کوانتوم ایکس نانواسکریپت ساخته شده است، قدرت همگرایی زیستی را برای طیف کاملی از کاربردهای زیستی و زیست پزشکی نشان می‌دهد. بر اساس برتری مهندسی نانواسکریپت وبا همکاری متخصصان چاپ زیستی در شرکت سلینک، این دستگاه سفارشی‌سازی شده و دوباره طراحی شده است.

یکی از مدیران شرکت نانواسکریپت می‌گوید: «فناوری پلیمریزاسیون دو فوتونی ما که در صنعت اثبات شده است، همراه با تخصص سلینک در چاپ زیستی، یک تغییردهنده بازی برای بسیاری از برنامه‌های چالش برانگیز زیستی و زیست پزشکی خواهد بود، و ما مشتاقانه منتظریم تا موقعیت پیشرو خود را  در بازار در زمینه میکروساخت سه بعدی در علوم زیستی با چاپگر زیستی اختصاصی گسترش دهیم. راه‌اندازی Quantum X bio قدرت دو شرکت را نشان می‌دهد و ما هیجان زده هستیم که پتانسیل کامل را در ادغام رشته‌های فنی و علوم زیستی باز کنیم.»

کوانتوم ایکس بیو با استفاده از پلیمریزاسیون دو فوتونی (۲PP)، کوچک‌سازی چاپ زیستی را فراهم می‌کند تا توسعه بافت‌های پیچیده یا داربست‌های سلولی و کاربردهای پیشرفته زیست‌پزشکی را بازتعریف کند. کوانتوم ایکس بیو جدید ویژگی‌های ضروری مانند کنترل دما، محیط استریل و مواد زیستی کاربردی را به ارمغان می‌آورد. وضوح زیر میکرومتر نانواسکریپ در ساخت زیستی، کلید تسریع  نوآوری در برنامه‌های علوم زیستی مانند مهندسی بافت، دارورسانی، میکروسیال‌ها و بافت‌های عروقی است.

سسیلیا ادبو مدیرعامل شرکت سلینک می‌گوید: «توسعه مشترک محصولاتی مانند این دقیقاً دلیلی است که ما به بخشی از گروه BICO افتخار می‌کنیم. ما مشتاقانه منتظر ارائه این سیستم به مشتریان خود هستیم و شاهد پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی هستیم که آن‌ها به‌دست خواهند آورد.»

Quantum X bio این امکان را برای محققان فراهم می‌کند تا وضوح چاپ را متناسب با طرح‌هایشان تنظیم کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بهترین جزئیات را تا ۱۰۰ نانومتر کنترل کنند. به لطف دقت بی‌نظیر چاپگر زیستی در ترکیب با سرعت فوق‌العاده، این ابزار بهینه برای ساخت ریزمحیط‌های پیشرفته برای مهندسی بافت، داربست‌های سفارشی برای مطالعات سلولی و بسیاری از کاربردهای بیولوژیکی نوآورانه دیگر است.

کوانتوم ایکس بیو جدید همچنین منجر به چاپ سلول زنده خواهد شد. چاپ سلول زنده به معنای چاپ با سلول‌های زنده در رزین بوده، که یک چالش بزرگ است زیرا سلول‌ها معمولاً در حین پردازش و قرار گرفتن در داخل چاپگر تحت استرس هستند. Quantum X bio به ویژگی‌های چاپ سلول زنده مانند محیط استریل، کنترل‌شده با دما و طول موج لیزر سازگار با سلول (۷۸۰ نانومتر) مجهز شده است.

علاوه بر این، این ابزار همه کاره کاربردهای زیست پزشکی مانند عناصر میکروسیال سفارشی و آرایه‌های میکروسوزن یا میکروربات‌ها را برای تحویل دارو پوشش می دهد. با این فناوری، ساختارهای سه‌بعدی را می‌توان به طور مستقیم و با بالاترین دقت در کانال‌ها یا چاه‌های میکروسیال قرار داد.

آزادی طراحی فناوری چاپ سه‌بعدی نانواسکریپت یک دارایی مهم است و چرخه‌های تکرار طراحی را تسریع می‌کند. با رابط کاربری آسان برای یادگیری و گردش کار ساده، نتایج چاپ موفق حتی سریع‌تر به دست می‌آید. مشتریان می‌توانند طیف وسیعی از بیومواد، بیورزین‌ها و مواد زیست سازگار را متناسب با کاربرد خود انتخاب کنند.

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است