خانه خبر همکاری پژوهشگاه شیمی ایران با پژوهشگاه فلز چین در حوزه زیست محیطی

همکاری پژوهشگاه شیمی ایران با پژوهشگاه فلز چین در حوزه زیست محیطی

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: عضو هیأت علمی پژوهشکده مهندسی نفت پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، موفق به دریافت گرنت پژوهشی مشترک ایران – چین شد که این گرنت در جهت اجرای پروژه پژوهشی مشترک در زمینه کاتالیست‌های زیست محیطی به تیم پژوهشی ایران و چین اعطا شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر مظفر شاکری، عضو هیأت علمی پژوهشکده مهندسی نفت پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران در این راستا اظهار کرد: سالیانه حدود ۳۰۰ میلیون تن مواد پلاستیکی تولید می‌شوند و برای کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف و در زندگی روزمره بشر مورد استفاده قرار می‌گیرند که در حال حاضر، کسری از این مواد پلاستیکی مصرفی با روش‌های مختلف بازیافت می‌شوند.

وی گفت: اما بیشتر مواد پلاستیکی مصرفی بعد از حدود ۶ ماه در طبیعت رها می‌شوند و متاسفانه، مواد پلاستیکی رها شده در طبیعت از طرق مختلف، از جمله آب‌های سطحی و اقیانوس‌ها وارد چرخه غذایی بشر شده و بنابراین خطرات جدی برای سلامت زندگی انسان‌ها ایجاد می‌کنند.

دکتر شاکری افزود: شاید قابل اطمینان‌ترین روش برای بازیافت پلاستیک‌ها، تبدیل کاتالیستی این پسماندها به مواد شیمیایی (مونومرها: واحدهای اولیه تشکیل‌دهنده پلیمرها) باشند.

به نقل از وزارت علوم، وی افزود: به دلیل اینکه، معضل پلاستیک‌ها یک معضل شیمیایی است، در این راستا، پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران با همکاری پژوهشگاه فلز چین، طرحی پژوهشی مشترک به منظور تبدیل کاتالیستی پسماندهای پلاستیکی به مواد شیمیایی و سوخت به بنیاد علم ایران و بنیاد ملی علوم طبیعی چین ارائه کرده‌اند که امیدواریم با تلاش متخصصین و امکانات تکمیلی، این دو پژوهشگاه، پروژه منجر به ارائه راه حل مناسب و نهایی برای تبدیل کاتالیستی پسماندهای پلاستیکی به مواد شیمیایی و سوخت شوند.

 

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است