خانه خبراخبار علمی پژوهشی اندازه‌گیری اثرات سمیت سلولی نانومواد استاندارد شد

اندازه‌گیری اثرات سمیت سلولی نانومواد استاندارد شد

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: استاندارد روش سنجش برون‌تنی MTS برای اندازه‌گیری اثرات سمیت سلولی نانوذرات تصویب شد. به گزارش ایسنا، صد و چهارمین اجلاسیه کمیته ملی استانداردهای فناوری نانو به صورت مجازی برگزار و استاندارد «فناوری نانو – روش سنجش برون‌تنی MTS برای اندازه‌گیری اثرات سمیت سلولی نانومواد» تصویب و آماده انتشار شد.

این استاندارد روشی برای ارزیابی اثرات نانو اشیا و کلوخه‌ها و انبوهه‌های آنها (NOAA) در زنده‌مانی سلول با استفاده از سنجش MTS است. آزمون طراحی شده شامل اجرای الزامات عملکردی و آزمایش‌های کنترلی برای مدیریت و مشخص‌ کردن متغیرها در نتایج آزمون است.

سنجش MTS در این استاندارد، یکی از آزمون‌های تجاری متعدد و در دسترس برای ارزیابی سمیت ‌سلولی نانومواد است. این آزمون مبتنی بر سنجش MTS در کنار آزمون‌هایی مانند LDH (سنجش یکپارچگی غشای پلاسمایی)، ATP (سنجش متابولیسم انرژی) و BrdU (سنتز DNA) کمک می‌ کند تا ارزیابی جامع‌تری از تأثیر کلی نانوذرات بر سلول‌ها انجام شود.

به نقل از ستاد نانو، سیستم‌های سلولی یکی از عناصر اساسی سیستم‌های زیستی زنده هستند. پایش پاسخ سمیت سیستم‌های مدل سلولی به مواجهه با نانوذرات درک عمیقی از اثرات نانوذرات و اینکه کدام یک از آن‌ها برای بررسی بیشتر ارزیابی ریسک موردنیاز است را فراهم می آورد.

برای تدوین این استاندارد ملی، به‌عنوان منبع از استاندارد بین‌المللی ایزو به شماره ۱۹۰۰۷ استفاده شد که توسط سازمان بین‌المللی استاندارد (ایزو) در سال ۲۰۱۸ منتشر شده است.

 

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است