خانه خبراخبار علمی پژوهشی استفاده از کانی های رسی برای بهینه سازی دوز مصرفی آنتی بیوتیک ها

استفاده از کانی های رسی برای بهینه سازی دوز مصرفی آنتی بیوتیک ها

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، نونا سلیمانپور مقدم دانش آموخته دکترای دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح «تهیه ترکیب دارویی پلیمری زیست سازگارپذیر بر پایه کانی های رسی » گفت: هدف از اجرای این طرح، تهیه ترکیب دارویی بود که با بهبود اثربخشی درمانی و کاهش عوارض جانبی همراه باشد.

وی افزود: فرمولاسیونی که در این پروژه تهیه کردیم می تواند بعنوان پیش ماده جهت تهیه چسب زخم های آنتی بیوتیکی برای درمان عفونت و التهاب نیز به کاربرده شود.

استفاده از کانی ها بعنوان بستر اصلی ترکیب دارویی

وی خاطر نشان کرد: با توجه به سابقه خوبی که رس ها در صنعت داروسازی دارند و اینکه سالهاست علاوه بر مواد فعال، بعنوان مواد جانبی در محصولات دارویی مورد استفاده قرار می گیرند، بر آن شدیم تا از کانی های رسی بعنوان بستر اصلی ترکیب دارویی بهره ببریم.

رهایش کنترل شده از دارو در محیط شبیه سازی شده بدن انسان

سلیمانپور با بیان اینکه برای انجام این پروژه سه فرمولاسیون پیشنهادی سنتز شد که بهترین آن ترکیب بیولوژیکی بود، افزود: در نهایت به یک رهایش کنترل شده ای از دارو در محیط شبیه سازی شده بدن انسان رسیدیم.

وی افزود: در واقع ترکیب دارویی بدست آمده توانست خاصیت درمانی در نقطه تاثیر گذار را فراهم کند و در تمام طول مدت درمان خاصیت درمانی را حفظ کند و از همه مهم تر عوارض جانبی دارو را کاهش داد.

محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطر نشان کرد: امید داریم داروی اصلاح شده به مبارزه با مقاومت انتی بیوتیک ها کمک کند و عفونت ها را در زمان کوتاهتری درمان کند.

به گفته دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دردنیا تحقیقات زیادی روی انتی بیوتیک ها انجام شده اما همگی برپایه مواد شیمیایی بوده و در ایران براحتی در دسترس نیست.

وی ادامه داد: در این طرح با استفاده از کانی های رسی که یک ترکیب ارگانیک و سازگار با محیط زیست، ارزان و در دسترس است بهره بردیم.

سلیمانپور گفت:این مطالعات در آزمایشگاه شیمی دانشکده معدن به مدت سه سال انجام شد و چهار مقاله از مراحل انجام این پروژه در مجلات معتبر خارجی چاپ شد.

 

 

منبع :خبرگزاری مهر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است