خانه خبر شکست طرح اتحادیه اروپا در ممنوعیت صادرات زباله به کشورهای فقیر

شکست طرح اتحادیه اروپا در ممنوعیت صادرات زباله به کشورهای فقیر

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: به گزارش ایرنا، موضوع صادرات زباله به ویژه پلاستیک در اتحادیه اروپا از مدتها قبل مورد انتقاد بوده است. بارها از بروکسل خواسته شده به این بحران که باعث خطرات جدی سلامت و آسیب های اجتماعی و محیط زیستی در کشورهای در حال توسعه می شود پایان دهد.

قانون پیشنهادی که به تصویب کشورهای عضو و پارلمان اروپا نیاز دارد بخشی از طرح بروکسل برای کاهش آلودگی و تضمین این موضوع است که موادی همچون پلاستیک، فلزات و پارچه به جای این که دور ریخته شوند، بازیافت می شوند.

صادرات زباله همچنین با طرح اقدام اقتصادی مدور اتحادیه اروپا که خواستار جلوگیری و به حداقل رساندن صادرات زباله به خارج اتحادیه اروپا است مغایرت دارد.

طبق طرح پیشنهادی، یک کشور غیر عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی باید به اتحادیه اروپا اطلاع دهد می خواهد محموله های زباله  را دریافت کند و ثابت کند که می تواند بدون آسیب به محیط زیست از زباله ها استفاده کند. در این صورت اتحادیه اروپا می تواند زباله های خود را به آن کشور صادر کند.

صادرات زباله به کشورهای سازمان توسعه و همکاری اقتصادی مانند ترکیه به نظارت های اتحادیه اروپا نیز نیاز دارد و بروکسل می تواند در صورت بروز نگرانی های درباره آلودگی یک کشور خاص آن را متوقف کند.

طرح اتحادیه اروپا قصد دارد همه ۲۷ کشور عضو را برای افزایش ظرفیت پردازش و بازیافت زباله ها در داخل تحت فشار قرار دهد.

اتحادیه اروپا سال گذشته حدود ۳۳ میلیون تن زباله صادر کرد که نیمی از آنها به کشورهای فقیر غیر عضو سازمان همکاری و توسعه وارد شد که مقررات مدیریتی ضعیف تری نسبت به اتحادیه اروپا دارد و به شکل موثری معضل آلودگی اروپا را به خارج منتقل کرده است.

ضایعات پلاستیکی باید بازیافت شوند اما معمول این چیزی نیست که در پایان این روند اتفاق می افتد. فقط ۹ درصد ضایعات پلاستیکی از میان ۸.۳ میلیارد تن پلاستیک تولید شده در سراسر جهان بازیافت می شود. ۱۲ درصد سوزانده شد و ۷۹ درصد در محل های دفن زباله یا در محیط طبیعی انباشته شد.

اگر همین روند مدیریت ضایعات ادامه یابد تقریبا ۱۳ هزار تن ضایعات پلاستیک تا سال ۲۰۵۰ در محیط زیست طبیعی یا محل های دفن زباله قرار خواهد گرفت.

 

منبع: ایرنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است