خانه خبراخبار علمی پژوهشی تراشه میکروسیالی برای تسریع آنالیز سیالات ساخته شد

تراشه میکروسیالی برای تسریع آنالیز سیالات ساخته شد

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در حال حاضر شرکت واتر آی‌دی (Water-i.d) در حال انجام آزمایش‌هایی روی فناوری است که در آن از یک تراشه میکروسیالی برای آنالیز نمونه‌های آب استفاده می‌کند.

تراشه ای با قابلیت آنالیز پارامتر‌های مختلف آب با کمترین هزینه

این تراشه که به صورت مشترک از سوی یک کنسرسیوم و پروژه‌ای موسوم به MICROCHIP توسعه داده شده به صورت خودکار می‌تواند پارامتر‌های مختلف آب را با کمترین هزینه آنالیز کند. این تراشه برای تجزیه و تحلیل آب طراحی شده است. با آزمایشگاه میکروسیال روی یک تراشه توسعه یافته در این پروژه، نمونه‌ها را می‌توان به‌طور کامل به‌طور خودکار و تنها با چند قطره معرف در مدت زمان کوتاهی تجزیه و تحلیل کرد.

حذف خطاهای کاربر، از دیگر قابلیت های این تراشه

بنابراین، پرسنل بدون آموزش قادر به شناسایی شش پارامتر مربوط به تجزیه و تحلیل آب به موازات یک دستگاه اندازه‌گیری کم هزینه هستند، علاوه بر این استفاده از این فناوری باعث صرفه جویی در زمان و هزینه انجام می‌شود. علاوه بر این، خطا‌های کاربر با این روش حذف می‌شوند.

سیستم‌های مشابه قبلی برای تجزیه و تحلیل خودکار آب پس از افزودن نمونه آب در تراشه‌های پلیمری یا خیلی حجیم هستند یا پارامتر‌های کمتری را به صورت موازی تجزیه و تحلیل می‌کنند. نمایشگر توسعه یافته و اجرا شده در این کنسرسیوم هنوز برای تولید انبوه آماده نیست. با این حال، نتایج توسعه و آزمایش‌ها در حال حاضر توسط یکی از شرکای پروژه، یعنی شرکت واتر آی‌دی (Water-i.d) استفاده می‌شود. این تراشه در نهایت به اندازه یک کارت اعتباری است، همراه با فناوری‌های زیادی مانند یک برد الکترونیکی با حسگر‌های فتومتریک، میکسر‌های اولتراسونیک، مخازن فشار و همچنین یک پمپ پریستالتیک برای تراشه همراه با مکانیزم فشار که باید در فضای کوچکی قرار گیرد.

در مقایسه با راه حل‌های قبلی، این راه‌حل بسیار مقرون به صرفه‌تر است. شرکای پروژه نشان می‌دهند که انجام آنالیز‌های چند پارامتری آب در یک تراشه پلیمری امکان پذیر است. آن‌ها از فناوری‌های پیچیده و گران قیمت مانند خشک کردن انجمادی استفاده نمی‌کنند. در عوض، معرف‌ها را مستقیماً در محفظه‌هایی در تراشه خشک می‌کنند. یک پمپ پریستالتیک ساده برای هدایت مایع اندازه‌گیری از طریق تراشه استفاده می‌شود. در نتیجه، حسگر‌ها مایع رنگ شده توسط معرف‌ها را در همان محفظه اندازه گیری نمونه مرجع بی‌رنگ قبلی اندازه می‌گیرند. این تراشه با قالب‌گیری تزریقی تولید می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است