خانه خبر هجوم خریداران آسیا برای واردات نفت شیرین آمریکا

هجوم خریداران آسیا برای واردات نفت شیرین آمریکا

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: گریدهای نفتی شیرین منطقه گلف کاست آمریکا با افزایش تقاضای خریداران آسیایی در هفته های اخیر روبرو شده اند.

به گزارش ایسنا، شرکت تحلیل انرژی ورتکسا در گزارشی اعلام کرد بسیاری از پالایشگاههای آسیایی، گریدهای نفتی شیرین را به میزان بیشتری خریداری می کنند زیرا هزینه های بالای انرژی، پالایش نفت ترش را بسیار گران کرده است. هزینه بالای هیدروژن که برای حذف سولفور از گریدهای ترش استفاده می شود، در ماههای اخیر به دنبال کمبود گاز طبیعی در اروپا و آسیا به شدت افزایش پیدا کرده است. بنابراین اکنون انتظار می رود صادرات نفت شیرین به آسیا در نوامبر به میزان چشمگیری صعود کند.

طبق پیش بینی ورتکسا، آسیا در نوامبر ۳.۷ میلیون بشکه در روز نفت شیرین دریافت خواهد کرد که بالاتر از ۳.۱ میلیون بشکه در روز در اکتبر خواهد بود. واردات نفت شیرین به چین به ۱.۶ میلیون بشکه در روز در نوامبر خواهد رسید که بالاترین میزان در هفت ماه اخیر به شمار می رود.

در شرایطی که کشورهای نیجریه و آنگولا برای افزایش تولید و صادرات به سختی تقلا می کنند، منطقه گلف کاست آمریکا در موقعیت خوبی برای پر کردن خلا نفت شیرین غرب آفریقا قرار دارد.

طبق آمار منابع ثانویه در جدیدترین گزارش ماهانه اوپک، تولید نفت کشورهای نیجریه، گابن و گینه استوایی ماه گذشته کاهش پیدا کرد. شدیدترین کاهش تولید در نیجریه بود که تولید این کشور به میزان ۴۵ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۱.۳۵۴ میلیون بشکه در روز رسید. تولید نیجریه بیش از ۲۰۰ هزار بشکه در روز پایین سقف تولید ۱.۶ میلیون بشکه در روز است. این کشور نتوانسته است طبق سهمیه تعیین شده نفت تولید کند و وضعیت فورس ماژور که اغلب برای نفت این کشور اعلام می شود در تولید کمتر از سقف تعیین شده از سوی اوپک پلاس نقش داشته است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، ورتکسا اعلام کرد مشکلات تولیدکنندگان آفریقایی منطقه گلف کاست را به منبع عرضه جایگزین نفت شیرین برای خریداران نفت شیرین در آسیا تبدیل کرده است و صادرات از این منطقه به آسیا در نوامبر حدود ۱.۱ میلیون بشکه در روز در مقایسه با حدود ۷۶۰ هزار بشکه در روز برای سپتامبر و اکتبر خواهد بود.

 

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است