خانه علمی پژوهشی ارائه کامپوزیتی برای تولید آب‌شیرین‌کن‌های صنعتی در کشور

ارائه کامپوزیتی برای تولید آب‌شیرین‌کن‌های صنعتی در کشور

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان یکی از شرکتهای فناور موفق به ساخت کامپوزیتی پلیمری با کاربرد در تولید محفظه نگهدارنده تحت فشار شدند که به گفته آن‌ها مهمترین کاربرد این محفظه‌ها در تولید آب‌شیرین‌کن‌های صنعتی است.

کامپوزیت های زمینه پلیمری با کاربرد انتقال بار از بین الیاف و ماتریس

کامپوزیت‌های زمینه پلیمری، دسته‌ای از کامپوزیت‌ها کوتاه یا بلند در زمینه پلیمری هستند که برای انتقال بار از بین الیاف و ماتریس طراحی و ساخته شده‌اند.

مدیرعامل این شرکت فناور با بیان این که یکی از کاربردهای مهم کامپوزیت در تولید محفظه نگهدارنده تحت فشار است، افزود: این محفظه‌ها که از آن ها تحت عنوان پرشر وسل نیز یاد می‌شود، در ساخت آب شیرین‌کن‌های صنعتی به کار می‌روند.

مخازن تحت فشار ظروفی برای نگه داشتن مایعات، بخارها یا گازها در فشارهای بالا

مخازن تحت فشار ظروفی هستند که برای نگه داشتن مایعات، بخارها یا گازها در فشارهای بالا، معمولاً بالای ۱۰۰۰ psi طراحی شده‌اند. از آنجا که پرشر وسل‌ها تحت فشارهای زیاد کار می‌کنند، یک مخزن تحت فشار پارگی می‌تواند بسیار خطرناک باشد و منجر به نشت گاز، آتش‌سوزی و حتی انفجار شود. به همین دلیل، ایمنی فشار در محفظه نگهدارنده تحت فشار ضروری است.

در صنایع آب شیرین کن، پس از تصفیه اولیه، آب تحت فشار در محافظ کامپوزیتی پلیمری قرار گرفته و یون‌های نمک جدا می شوند.

در گونه ای دیگر از تصفیه‌خانه‌هایی که آب لب شور را به قابل شرب تبدیل می کنند، پرشر وسل کامپوزیتی کاربرد دارد و محصولی کاملا طبیعی و فاقد سنگینی  تحویل می دهد. در این فرایند صرفا مرحله دوم تصفیه و شیرین کردن آب در مخازن تحت فشار کامپوزیتی پلیمری صورت می گیرد.

محفظه های تحت فشار داخلی، با کیفیت خوب و قیمت یک سوم نمونه خارجی

نمونه داخلی محفظه های تحت فشار یک سوم نمونه خارجی قیمت دارد، با وجود این که از همان کیفیت خوب برخوردار است.

 

منبع : ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است