خانه اقتصادیگزارش و تحلیل پیشبینی رشد بازار جهانی پوشاک فناوری‌ نانو تا سال ۲۰۲۵

پیشبینی رشد بازار جهانی پوشاک فناوری‌ نانو تا سال ۲۰۲۵

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: پیش‌بینی می‌شود بعد از عبور از بحران کرونا، رشد بازار پوشاک نانو شدت بیشتری پیدا کند و در سال ۲۰۲۵ به رقم ۱۴٫۵ میلیارد دلار برسد. این رقم در سال ۲۰۲۱ ، ۶٫۳ میلیارد بوده است.

تولید محصولات جدید مجهز به فناوری پوشیدنی یک روند کلیدی است که رشد بازار را شکل می‌دهد. بازیگران اصلی فعال در بازار پوشاک مجهز به فناوری نانو در حال پیاده‌سازی روند جدیدی از پوشاک با فناوری پوشیدنی هستند تا جایگاه رقابتی خود را در بازار جهانی حفظ کنند. به عنوان مثال، در ژانویه ۲۰۱۹، Teijin Frontier، یک شرکت نساجی از گروه Teijin، خط تولید جدیدی از لباس‌های ورزشی و سایر لباس‌ها را با راه‌حل‌های پوشیدنی راه‌اندازی کرد. این شرکت طیف محصولات خود را در پنجمین نمایشگاه پوشیدنی در سایت‌بیگ توکیو، یک نمایشگاه تجاری پیشرو برای دستگاه‌های پوشیدنی و فناوری مرتبط، به نمایش گذاشت. پیش‌بینی می‌شود که ادغام فناوری‌ نانو با پوشاک در سال‌های آینده یک روند مهم در صنعت پوشاک ایجاد کند.

پیشبینی روند رشد

انتظار می‌رود اندازه بازار جهانی پوشاک فناوری نانو از ۴٫۲۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ به ۶٫۳۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ با نرخ رشد ترکیبی سالانه۴۸٫۶ درصد افزایش یابد. این رشد عمدتاً به‌دلیل از سرگیری فعالیت‌های شرکت‌ها و انطباق با شرایط عادی جدید پس از کرونا است، که طی دو سال گذشته مجبور به اعمال اقدامات محدودکننده نظیر فاصله‌گذاری اجتماعی، کار از راه دور و تعطیلی فعالیت‌های تجاری بودند که این اقدامات پیامدهایی را برای صنعت پوشاک نانو به همراه داشت که با در نظر گرفتن این چالش‌ها انتظار می رود این بازار در سال ۲۰۲۵ با رشد ۲۳ درصدی به ۱۴٫۵۲ میلیارد دلار برسد.

لباس‌های فناوری نانو در صنعت پزشکی

انتظار می رود افزایش استفاده از لباس‌های فناوری نانو در صنعت پزشکی، به دلیل خواص ضد میکروبی آن، بازار پوشاک فناوری نانو را به حرکت درآورد. لباس‌های نانویی دارای خاصیت ضد میکروبی برای مبارزه با میکروارگانیسم‌هایی مانند ویروس‌ها، قارچ‌ها و باکتری‌ها مناسب هستند. شرکت‌های فعال در بازار پوشاک فناوری نانو در حال معرفی محصولات پزشکی برای مقابله با میکروارگانیسم‌ها هستند. به عنوان مثال، در مارس ۲۰۲۰، Anxin، یک تولید کننده ماسک مستقر در ژوهای، ماسک‌های حاوی نانوذرات نقره عرضه کرد که قابل استفاده مجدد بوده و برای کشتن باکتری‌ها مناسب هستند. نانو ذرات نقره به طور مداوم یون‌هایی را آزاد می کنند که قادر به کشتن باکتری‌ها و ویروس‌ها هستند. بنابراین، پیش‌بینی می‌شود که استفاده روزافزون از الیاف یا لباس‌های فناوری نانو در صنعت مراقبت‌های بهداشتی، درآمدهای بازار پوشاک فناوری نانو را در سال‌های آینده افزایش دهد.

بازیگران اصلی صنعت جهانی پوشاک فناوری نانو عبارتند از:

Nano Textile, Colmar, Shanghai Huzheng Nano Technology, eSpin Technologies, FTEnE, Parker Hannifin, Schoeller Technologies, Odegon Technologies, Aspen Aerogel, BASF, Oxford Nanopore Technologies, Nantero, Liquidia Technologies, DigiLens Inc., StoreDot, Abionic, Lyncean Technologies, NuMat Technologies, Nanotech Industrial Solutions, Aspen, Aerogel, NanoHorizons, Nanex, Schoeller Technologies, Odegon Technologies, Global Photonic, Konara.

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است