خانه علمی پژوهشی روش‌های جدید برای تولید سوخت زیستی

روش‌های جدید برای تولید سوخت زیستی

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: در پژوهش مشترک محققان دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه سمنان، روش‌های زیست سازگار جدیدی برای تولید سوخت زیستی ارائه شد.

به گزارش ایسنا، در پژوهش مشترک دکتر علی خوش سیما؛ استادیار گروه مهندسی نفت و دکتر تکتم شنوائی زارع کارشناس آزمایشگاه‌های دانشکده مهندسی نفت و پتروشیمی  دانشگاه حکیم سبزواری با دکتربهمن زارع نژاد؛ دانشیار دانشگاه سمنان، روش‌های زیست سازگار جدیدی برای تولید سوخت زیستی ارائه شد.

روش میکروامولسیون اکسیژن‌دار بدون سورفکتانت

در بخش اول از این پژوهش نوع جدیدی از سوخت‌های زیستی با روش میکروامولسیون اکسیژن‌دار بدون سورفکتانت (SFME) ، با استفاده از اتانول و روغن گیاهان بومی مورینگا، گلرنگ و دو گونه بیگلوی و پرسیکا از گیاه شوررست سالیکورنیا با کمک افزودنی‌های زیست سازگار مانند اکتانول، هپتانول، اولئیک اسید تولید شد. به منظور ساختارشناسی فرمولاسیون تولیدی، از روش‌های هدایت الکتریکی، پراکندگی نور دینامیک (DLS) و پراکندگی اشعه ایکس زاویه کوچک (SAXS) استفاده شد.

روش سبز و جدید برای تولید بیوسوخت

روش میکروامولسیون اکسیژن‌دار بدون سورفکتانت یک روش سبز و جدید برای تولید بیوسوخت از روغن گیاهان مقاوم به شرایط نامساعد محیطی است. در بخش دوم از این پژوهش سوخت زیستی بیودیزل با روش ترانس استریفیکاسیون در حضور کاتالیزورهای ارزان نانو اکسید کلسیم و نانو اکسید کلسیم تلقیح شده روی پایه زئولیت تولید شد. برای اولین بار جهت فعال‌سازی نانو اکسید کلسیم تلقیح شده روی پایه‌ زئولیت از حلال‌های دوستدار محیط زیست اتکتیک پائین بر پایه کولین کلراید (DES) استفاده شد.

با فعال‌سازی کاتالیزور جدید نانو اکسید کلسیم سنتزی تلقیح شده روی زئولیت به کمک حلال‌های اتکتیک پائین می‌توان به ۹۸.۱ درصد تبدیل روغن به بیودیزل دست یافت.

نتایج این پژوهش مشترک به چاپ سه مقاله معتبر بین المللی در ژورنال های Q1 منتهی شد.

 

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است