خانه خبراخبار اقتصادی حمایت عراق از افزایش تدریجی تولید نفت اوپک‌پلاس

حمایت عراق از افزایش تدریجی تولید نفت اوپک‌پلاس

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: وزیر نفت عراق اظهار کرد افزایش روزانه ۴۰۰هزار بشکه‌ای تولید نفت اوپک‌پلاس، برای تامین تقاضا کافی خواهد بود. اظهارات احسان عبدالجبار چند روز پیش از وزیران اوپک‌پلاس برای مذاکره درباره سطح تولید صورت‌گرفته است.

پیش بینی تمدید افزایش تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز

گروه اوپک پلاس برای جبران محدودیت عرضه سال گذشته، هر‌ماه ۴۰۰ هزار بشکه در روز به تولیدش اضافه می‌کند. پیش‌بینی می‌شود در نشست هفته جاری یک دور دیگر افزایش تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز تصویب شود.

وزیر نفت عراق گفت: افزایش قیمت‌  گاز طبیعی و زغال‌سنگ در آسیا و اروپا ممکن است به رشد تقاضا برای نفت منجر شود. افزایش ماهانه تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز به تثبیت بازار نفت کمک کرده است.در همین حال، ملک سلمان، پادشاه عربستان‌سعودی در صحبت‌‌‌های از راه دور برای نشست گروه جی۲۰ اعلام کرد عربستان‌سعودی به پشتیبانی از ثبات و توازن بازارهای نفت ادامه می‌دهد و از تلاش‌‌‌ها برای تامین انرژی پاک برای جهان حمایت می‌‌‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، افزایش قیمت‌های نفت در یک سال گذشته باعث شده است کشورهای مصرف‌کننده دلواپس شوند. بلومبرگ به نقل از دیپلمات‌های متعدد و فعالان صنعت نوشت: پشت درهای بسته کارزار جدی بر پا شده است تا اوپک‌پلاس را متقاعد کنند به روند افزایش تولید سرعت ببخشد.

تلاش‌های محرمانه علاوه‌بر درخواست‌های علنی انجام می‌گیرند. دولت بایدن نسبت به افزایش قیمت بنزین هشدار داد و هفته‌هاست از اوپک‌پلاس می‌خواهد نفت بیشتری تولید کنند.

ژاپن که چهارمین مصرف کننده نفت جهان است به کشورهای خواستار افزایش تولید نفت پیوست. هند که سومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان است، برای عرضه نفت بیشتر درخواست کرده است.

چین ظاهرا سکوت اختیار کرده اما در خفا خواستار تولید بیشتر نفت است.مقامات آمریکایی، ژاپنی و هندی در میان خودشان محرمانه صحبت کرده‌اند و با سایر کشورهای تولیدکننده و مصرف‌کننده بزرگ نفت تماس گرفته‌اند.

این تماس‌ها سه هفته پیش شروع شد اما در روزهای اخیر پس از عبور قیمت نفت از مرز ۸۵ دلار، تشدید شد.تاکنون عربستان‌سعودی و سایر تولیدکنندگان اوپک‌پلاس حاضر به افزایش سریع‌تر تولید نشده‌اند و استدلال می‌کنند افزایش ماهانه ۴۰۰هزار بشکه در روز برای تامین تقاضا برای نفت کافی است زیرا اقتصاد جهانی از آسیب‌های ناشی از پاندمی کووید هنوز بهبود پیدا نکرده است.

 

 

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است