خانه خبر لیتوانی پیشگام کشورهای اتحادیه اروپا در بازیافت زباله های پلاستیکی

لیتوانی پیشگام کشورهای اتحادیه اروپا در بازیافت زباله های پلاستیکی

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: براساس گزارش “یورواستات” (اداره آمار اتحادیه اروپا) در سال ۲۰۱۹ هر شهروند اروپایی ۳۴.۴ کیلوگرم زباله پلاستیکی تولید کرده .

بنابر اعلام اتحادیه اروپا بین سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹، تولید زباله پلاستیکی توسط شهروندان اروپایی با افزایش ۲۴ درصدی روبرو بوده است. در واقع هر شهروند ساکن اتحادیه اروپا پس از ۱۰ سال، ۶.۷ کیلوگرم بیشتر از قبل زباله پلاستیکی تولید کرده است.

البته در طول این ۱۰ سال شهروندان اروپایی تا ۵۰ درصد به بازیافت زباله های پلاستیکی کمک کرده اند یعنی بیش از ۴.۷ کیلوگرم در ازای هر شهروند.

مسئول‌ترین شهروندان اروپایی

در گزارش اداره آمار اتحادیه اروپا، شهروندان لیتوانی به همراه هشت کشور دیگر مقام «مسئولیت پذیرترین کشورهای اتحادیه اروپا» را از آن خود کردند. لیتوانیایی ها موفق شدند بیش از ۷۰ درصد از زباله های پلاستیکی را در سال ۲۰۱۹ بازیافت کنند.

پس از لیتوانی جمهوری چک با ۶۱ درصد، بلغارستان با ۵۹ و هلند با ۵۷ درصد در راس کشورهای اروپایی با بیشترین درصد زباله پلاستیکی بازیافتی قرار می گیرند.

غیرمسئول‌ترین شهروندان

شهروندان جزیره مالت با تنها ۱۱ درصد بازیافت زباله های پلاستیکی در سال ۲۰۱۹ نشان غیرمسئول ترین شهروندانِ ۲۷ کشور عضو اتحادیه را از آن خود کردند.

فرانسوی‌ها نیز با تنها ۲۷ درصد بازیافت زباله های پلاستیکی در جای دوم هستند. ایرلند با ۲۸ درصد و اتریش با ۳۱ درصد کشورهای بعدی این لیست را تشکیل می دهند. به این لیست باید دو کشور لهستان و مجارستان را هم اضافه کرد.

سازمان ملل متحد زباله های پلاستیکی را یکی از مهم ترین عوامل تغییرات اقلیمی خصوصا در آب دریاها و اقیانوس ها می داند. بر اساس تازه ترین ارزیابی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد که هفته پیش منتشر شد، آلودگی پلاستیکی در اقیانوس‌ها و سایر آبها همچنان به شدت در حال افزایش است و می تواند تا سال ۲۰۳۰ میلادی بیش از دو برابر نیز افزایش یابد.

به گزارش یورونیوز، بر اساس داده های رسمی، پلاستیک در حال حاضر ۸۵ درصد از کل زباله های دریایی را تشکیل می دهد. بر اساس ارزیابی ها این آمار تا سال ۲۰۴۰ تقریباً سه برابر شده و سالانه ۲۳-۳۷ میلیون تن زباله نیز به اقیانوس ها اضافه می شود.

 

 

منبع: ایسنا 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است