خانه خبر تولید رنگ‌های پودری با خاصیت کاهش دود و تاخیر در ایجاد شعله

تولید رنگ‌های پودری با خاصیت کاهش دود و تاخیر در ایجاد شعله

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان یکی از شرکت‌های فناور رنگ‌های پودری حاوی نانو ذرات با خاصیت کاهش دود و تاخیر شعله تولید کردند که کاربرد آن در قطعات مختلف لوازم خانگی و خودرو برای جلوگیری از انتشار آتش‌سوزی مهم است.

رنگ‌های پودری الکترواستاتیک پایه رزین اپوکسی-پلی استر حاوی نانو ذرات

به گزارش ایسنا، یکی از شرکت‌های فناور رنگ‌های پودری الکترواستاتیک پایه رزین اپوکسی-پلی استر حاوی نانو ذرات با خاصیت کاهش دود تولید و به بازار عرضه کرد. این رنگ‌ها جهت پوشش قطعات مختلف لوازم خانگی، قطعات خودرو، مبلمان فلزی، تجهیزات اداری وآموزشی، تجهیزات حرارتی و برودتی و برخی پروفیل‌های آلومینیومی کاربرد وسیعی داشته و از اهمیت خاصی برخوردارند.

در این رنگ‌ها از نانوذرات سیلیکا به عنوان تاخیردهنده شعله در کامپوزیت‌های پلیمری استفاده شده است و با به کاربردن آن افزایش پایداری حرارتی و کاهش دود پس از پخت رنگ ایجاد می‌شود.

رنگ‌های مایع به خاطر دارا بودن حلال‌های شیمیایی تبخیر شونده هنگام خشک شدن، ایجاد آلودگی زیست محیطی کرده و برای سلامتی انسان مضر هستند.

پوشش‌های پودری شامل رنگدانه‌ها و افزودنی‌های پخش شده است که به صورت پودرهای ریز و به وسیله یک پاشنده الکترواستاتیک بر روی سطح پاشیده می‌شود. از ویژگی‌های برجسته این رنگ‌ها این است که به سرعت خشک می‌شوند. نتیجه نهایی ایجاد زیرلایه‌ای هموار و تمیز است که به خوبی رنگ کاری شده است و سطح با دوام و مناسب دارد.

رنگ‌های پودری با توجه به ماهیت فرآیند رنگ‌آمیزی بسیار سخت هستند و به خوبی با سطوح پیوند برقرار می‌کنند. این رنگ‌ها با دوام و زیبا هستند. همچنین، با استفاده از این فناوری، رنگ پودری الکترواستاتیک کمترین اختلال را در اطراف محل رنگ کاری ایجاد می‌کنند.

از سوی دیگر رنگ‌های تولیدی به این شیوه بعد از پختن در کوره احتمال ایجاد دود دارند که سبب نارضایتی خواهد شد. برای حل این مشکل، در محصول این شرکت از ذرات سیلیکا بهره برده شده است. این ذرات سبب افزایش مقاومت حرارتی، پایداری شیمیایی و فیزیکی خواهد شد.

به نقل از ستاد نانو، این رنگ‌ها به‌علت نبود حلال و مواد خطرناک آتشگیر و مسموم کننده خطرات سلامتی کمتری برای مصرف کننده دارند.

 

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است