خانه خبر بانداژ مبتنی بر تروپوالاستین برای پانسمان زخم‌های مزمن

بانداژ مبتنی بر تروپوالاستین برای پانسمان زخم‌های مزمن

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: پژوهشگران آلمانی سعی دارند نوعی بانداژ مبتنی بر “تروپوالاستین”برای پانسمان زخم‌های مزمن ابداع کنند که با استفاده از پروتئین انسانی ساخته شده است.

پانسمانی از جنس پروتئین تروپوالاستین مناسب برای بدن انسان

برای ساختن پانسمانی که بدن انسان بتواند آن را به خوبی تحمل کند، بهتر است از موادی استفاده شود که از خود انسان گرفته شده‌اند. این روشی است که پژوهشگران آلمانی در پیش گرفته‌اند تا یک بانداژ مبتنی بر “تروپوالاستین”(Tropoelastin) ابداع کنند.

الاستین یک پلیمر زیستی با خاصیت کشسانی

مولکول‌های پروتئین تروپوالاستین، به صورت طبیعی توسط بدن انسان تولید می‌شوند و عنصر اصلی سازنده “الاستین”(Elastin) به شمار می‌روند. الاستین، یک پلیمر زیستی است که به پوست و اندام‌ها، ویژگی کشسانی می‌بخشد. دانشمندان در گذشته تلاش کرده‌اند که با تزریق مستقیم تروپوالاستین به زخم‌ها، جای زخم را کاهش دهند اما موفقیت چندانی نداشتند.

پژوهشگران “موسسه فرانهوفر”(Fraunhofer Institute)، “دانشگاه مارتین لوتر هاله ویتنبرگ”(MLU) و شرکت زیست‌فناوری “اسکینومیکز”(Skinomics)، در حال بررسی استفاده از این پروتئین در یک بانداژ برای زخم‌های مزمنی هستند که درمان آنها دشوار است.

تولید نانوالیاف تروپوالاستین طی یک فرآیند الکتروریسی

آنها از یک فرآیند الکتروریسی استفاده کردند تا نانوالیاف تروپوالاستین را تولید کنند که به یکدیگر پیوند داده می‌شوند و ورقه‌ای از مواد شبیه به الاستین را تشکیل می‌دهند. به گفته پژوهشگران، پانسمان به دست آمده، سازگاری زیستی، دوام، تجزیه‌پذیری زیستی و ویژگی‌های مکانیکی مطلوب مشابه ویژگی‌های پوست را ترکیب می‌کند.

علاوه بر این، با توجه به ماهیت زخمی که بانداژ برای درمان آن طراحی می‌شود، می‌توان ویژگی‌هایی مانند اندازه منافذ و خواص مکانیکی آن را تغییر داد. اسکینومیکز، آزمایش‌های پیش‌بالینی را برای بررسی سازگاری زیستی پانسمان آغاز کرده و تاکنون نتایج خوبی را گزارش داده است.

الاستین از نظر شیمیایی و آنزیمی، بسیار بادوام و زیست‌سازگار است

دکتر “کریستین اشملزر”(Christian Schmelzer)، از پژوهشگران این پروژه گفت: الاستین از نظر شیمیایی و آنزیمی، بسیار بادوام و زیست‌سازگار است و هنگامی که به عنوان یک ماده زیستی در انسان مورد استفاده قرار بگیرد، رد شدن ایمونولوژیکی را در پی ندارد. بنابراین ما قصد داریم راه‌حل‌های جدیدی را برای درمان زخم‌های پیچیده براساس تروپوالاستین انسانی ابداع کنیم.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است