خانه خبر کامپوزیت آشکار کننده فشار با کاربردهای گسترده ای در صنعت هوافضا تولید شد

کامپوزیت آشکار کننده فشار با کاربردهای گسترده ای در صنعت هوافضا تولید شد

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان سوئیسی برای اولین بار موفق شدند کامپوزیت آشکار کننده فشار که با تحمل فشار بیش از حد تغییر رنگ می‌دهد تولید کنند. این کامپوزیت آشکارکننده فشار کاربردهای گسترده ای در صنعت هوافضا خواهد داشت.

تولید ماده کامپوزیتی که تغییر رنگ و درخشش آن در زیر نور ماورا بنفش قابل تشخیص است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، شناسایی به موقع وارد آمدن فشار بیش از حد به مواد کامپوزیتی در صنایعی مانند هوافضا اهمیت زیادی دارد و حالا ماده کامپوزیتی تازه‌ای تولید شده که تغییر رنگ و درخشش آن در زیر نور ماورا بنفش قابل تشخیص است.

کامپوزیتی متشکل از چندلایه متناوب

کامپوزیت های آشکار کننده فشار از لایه‌های متناوب و چند لایه تشکیل شده که یکی از آنها نسخه‌ای مصنوعی از مرواریدی است که به مادر مروارید مشهور است و متشکل از صفحات کربنات کلسیم است که بر استحکام پوسته‌های ظاهراً نرم این کامپوزیت می‌افزاید.

همچنین در این محصول از صفحات اکسید آلومینیوم تراز شده استفاده شده است که از طریق مخلوطی از رزین اپوکسی و ذرات اکسید تیتانیوم به یکدیگر متصل می‌شوند.

افزایش درخشش کامپوزیت در اثر افزایش فشار

ماده دیگر این مجموعه یک پلیمر پلاستیکی است که حاوی مولکول‌هایی به نام مکانیفور است. اگرچه این کامپوزیت معمولاً در صورتی که در زیر نور ماورا بنفش دیده شود به رنگ صورتی روشن است، اما در صورت تحمیل فشار به رنگ بنفش درخشان درمی‌آید. افزایش فشار میزان این درخشش را بیشتر می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است