خانه خبر تشخیص و درمان سریع بیماریها با هوش مصنوعی قابل کاشت در بدن

تشخیص و درمان سریع بیماریها با هوش مصنوعی قابل کاشت در بدن

توسط منیره جوادی
0 نظرات

 

مرجع پلیمر در بازار ایران: دانشمندان آلمانی موفق شدند برای اولین بار یک سیستم هوش مصنوعی قابل کاشت در بدن طراحی کنند که می‌تواند تحول بزرگی در تشخیص و درمان زود هنگام بیماری‌ها ایجاد کند از این رو درمان سریع بیماریها با هوش مصنوعی میسر گردیده است.

تغییر اساس پزشکی و مراقبتهای بهداشتی با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (AI) اساسا پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی را تغییر خواهد داد؛ به عنوان مثال با استفاده از ECG، EEG یا اشعه ایکس، می‌توان با کمک یادگیری ماشینی داده‌های تشخیصی بیمار را تجزیه و تحلیل کرد، به طوری که بیماری‌ها را می‌توان بر اساس تغییرات ظریف در مراحل اولیه تشخیص داد.

توسعه پلت فرم AI قابل کاشت سازگار با محیط زیست

دانشمندان دانشگاه TU درسدن آلمان اکنون برای اولین بار موفق به توسعه یک پلت فرم AI قابل کاشت سازگار با محیط زیست شده‌اند که الگوهای سالم و آسیب شناختی را در سیگنال‌های بیولوژیکی مانند ضربان قلب طبقه بندی کرده و  تغییرات پاتولوژیک را حتی بدون نظارت پزشک تشخیص می‌دهد و منجر به درمان سریع بیماریها با هوش مصنوعی شده است.

طبقه بندی زمان واقعی سیگنال‌های زیستی سالم و بیمار بر اساس یک تراشه AI زیست سازگار

در این کار، تیم تحقیقاتی به رهبری پروفسور کارل لئو،روشی را برای طبقه بندی زمان واقعی سیگنال‌های زیستی سالم و بیمار بر اساس یک تراشه AI زیست سازگار نشان می‌دهد.

استفاده از شبکه های فیبر مبتنی بر پلیمر مشابه مغز انسان

آن‌ها از شبکه‌های فیبر مبتنی بر پلیمر استفاده کردند که از نظر ساختاری شبیه مغز انسان هستند و اصل هوش مصنوعی نورومورفیک محاسبه مخزن را فعال می‌کنند.

تقویت کوچکترین تغییرات سیگنال به دلیل غیرخطی بودن این شبکه

غیر خطی بودن این شبکه‌ها قادر است حتی کوچکترین تغییرات سیگنال را تقویت کند، که  برای مثال در مورد ضربان قلب  ارزیابی آن‌ها اغلب برای پزشکان دشوار است.

تشخیص با دقت ۸۸ درصد ضربان قلب سالم توسط هوش مصنوعی

در آزمایش‌ها، هوش مصنوعی توانست ضربان قلب سالم را از سه آریتمی رایج با میزان دقت ۸۸ درصد تشخیص دهد. در این فرآیند، شبکه پلیمری انرژی کمتری نسبت به دستگاه ضربان ساز مصرف می‌کرد.

تعدد برنامه های کاربردی بالقوه برای سیستم های هوش مصنوعی قابل کاشت

برنامه‌های کاربردی بالقوه برای سیستم‌های هوش مصنوعی قابل کاشت متعدد است: به عنوان مثال می‌توان از آن‌ها برای نظارت بر آریتمی‌های قلبی یا عوارض بعد از عمل استفاده کرد و آن‌ها را از طریق تلفن هوشمند به پزشکان و بیماران گزارش داد و امکان کمک سریع پزشکی را فراهم کرد.

گامی اساسی در جهت تحقق چشم انداز ترکیب الکترونیک مدرن با زیست شناسی

دکتر ماتئو کوچی اولین محقق این مطالعه توضیح می‌دهد: چشم انداز ترکیب الکترونیک مدرن با زیست شناسی در سال‌های اخیر با توسعه رساناهای به اصطلاح مخلوط آلی پیشرفت زیادی داشته است، با این حال تاکنون موفقیت‌ها به اجزای الکترونیکی ساده مانند سیناپس‌ها یا حسگرهای محدود، محدود شده است. حل کارهای پیچیده تاکنون امکان پذیر نبوده است. در این مطالعه ما اکنون گامی اساسی در جهت تحقق این چشم انداز برداشته‌ایم.

حل وظایف طبقه بندی پیچیده در زمان واقعی با استفاده از قدرت محاسبات نورومورفیک

با استفاده از قدرت محاسبات نورومورفیک، مانند محاسبات مخزنی که در اینجا استفاده می‌شود، ما نه تنها موفق به حل وظایف طبقه بندی پیچیده در زمان واقعی شده‌ایم، بلکه به طور بالقوه قادر خواهیم بود این کار را در بدن انسان انجام دهیم.

 

نتایج این تحقیقات در مجله Science Advances منتشر شده است.

 

منبع: قدس آنلاین

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است