خانه علمی پژوهشی امکان درمان بیماری‌های عصبی ناشی از HIV با کمک نانوذرات

امکان درمان بیماری‌های عصبی ناشی از HIV با کمک نانوذرات

توسط مدیر سایت
0 نظرات
آزمایش

مرجع پلیمر در بازار ایران: یکی از پژوهشگران حوزه بیوشیمی “دانشگاه میامی”(UMiami) در بررسی جدیدی دریافته‌ است که یک سیستم دارورسانی نانوذره‌ای می‌تواند مخازن ویروس HIV در مغز را که معمولا به مشکلات عصبی منجر می‌شود، کاهش دهد.

“شانتا دهار”(Shanta Dhar)، استادیار بیوشیمی دانشگاه میامی گفت: اگرچه HIV را می‌توان به عنوان یک بیماری مزمن مدیریت کرد اما داروهای کنونی نمی‌توانند از سد خونی مغز عبور کنند.

بنابراین توانایی نانوذرات در رساندن داروهای ضد ویروسی به مغز، پیشرفت بزرگی است که شاید بتواند درمان سرطان‌های مغز و سایر بیماری‌ها را بهبود ببخشد.

دهار طی دهه گذشته، نانوذرات زنجیره پلیمری را به عنوان ابزاری برای دارورسانی مورد بررسی قرار داده است.

دهار ادامه داد: ما با استفاده از یک مدل آزمایشی توانستیم از نانوذرات پلیمری تجزیه‌پذیری استفاده کنیم که مغز را هدف قرار می‌دهند تا بدین ترتیب بتوانیم بار ویروس HIV را کاهش دهیم. ما همچنین از محافظ‌های عصبی آنتی‌اکسیدان و ضد التهاب استفاده کردیم تا فشار و التهاب را در سلول‌های مغزی از بین ببریم.

دهار خاطرنشان کرد: دارورسانی نانوذرات، راهبرد جدیدی را برای درمان اختلالات عصبی مرتبط با HIV مانند زوال عقل ارائه می‌دهد.

وی افزود: این راهبرد درمانی که ما در آزمایش‌های خود نشان داده‌ایم، ظرفیت بالایی برای بهبود درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌های مغزی دارد.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است