خانه علمی پژوهشی همکاری مهندسان ریزموج و دانشمندان پلیمر برای ارائه روش های فوری ضد عفونی

همکاری مهندسان ریزموج و دانشمندان پلیمر برای ارائه روش های فوری ضد عفونی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
rapid disinfection

مرجع پلیمر در بازار ایران: متخصصان سه دانشگاه ادینبورو، هریوت وات و استراتکلاید می‌گویند از موج‌های الکترومغناطیسی، آنتن‌ و چراغ‌ راهنماهای حسگر می‌توان برای گرم کردن سریع و ضدعفونی‌ کردن سطوح استفاده کرد.

متخصصان بیماری‌های واگیردار، مهندسان ریزموج و همچنین دانشمندان پلیمر در این پروژه مشارکت دارند.

در حال حاضر ضدعفونی کردن یک آمبولانس با استفاده از مواد شیمیایی معمولی ۳۰ تا ۴۰ دقیقه طول می‌کشد و در نتیجه، خودرو برای مدت زمانی طولانی قابل استفاده نیست و این موضوع فشار بر خدمات اورژانس را افزایش می‌دهد.

اکنون این تیم تخصصی به سرپرستی دکتر سایمون پودلیچاک از دانشگاه ادینبورو، امیدوار است که با استفاده از روش یاد شده، این بازه زمانی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

امید می‌رود که بتوان از این تکنیک برای تمیز کردن میز رستوران‌ها، قطارها، هواپیماها و سایر فضاهایی که رفت‌وآمد زیادی دارند، استفاده کرد.

این محققان می‌گویند: برای تعیین فاصله نسبی بین سطح و آنتن تولیدکننده ریزموج‌ها، ضمن کسب اطمینان از امن بودن میزان برق مورد استفاده به تحقیقات بیشتری نیاز داریم. در ضمن دریافته‌ایم که بهتر است ریزموج‌ها، آن ناحیه‌ای که احتمال آلوده بودنش بیشتر است، هدف بگیرند.

دکتر پودلیچاک در این زمینه از پروفسور مارک دسمولیز مشورت گرفت. دسمولیز، مهندس و متخصص دانشگاه هریوت-وات است که پیش از این اجاق رو بازی درست کرده بود که با امواج مایکروویو کار می‌کرد. این وسیله می‌توانست ویروس کرونای زنده (از نوع ۲۲۹ ای) را در دمای نسبتا پایین ۶۰ درجه در مدت زمان تنها ۳۰ ثانیه غیرفعال کند.

پروفسور دسمولیز می‌گوید: امتیاز تکنیک جدید این است که سطوح ضدعفونی‌شده آسیب نمی‌بینند.

به گزارش ایندیپندنت، این تیم هزینه پژوهش اولیه را خودشان و با استفاده از تجهیزات موجود در آزمایشگاه تامین کردند و اکنون در پی تامین بودجه برای ساخت وسیله‌ای‌ هستند که بتواند برای اثبات کارایی آن در آمبولانس‌ نصب شود.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است