خانه اقتصادیگزارش و تحلیل آمار معاملات بورس کالا نشان از آرامش بیشتر در بازار پلیمرها دارد

آمار معاملات بورس کالا نشان از آرامش بیشتر در بازار پلیمرها دارد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Report and analysis

مرجع پلیمر در بازار ایران: آمار معاملات پلیمرها در بورس کالا در هفته گذشته نشان می‌دهد که با وجود حجم مطلوب معاملات، رقابت برای خرید کاهش یافته که به معنی افت التهاب در این بازار است. تعدیل بهای ارز، در دسترس بودن مواد اولیه، افت بهای نفت‌خام و موجودی نسبتا بالای انبارها، در کنار کاهش سهمیه برخی از خریداران از دلایل این روند عمومی بود.

هفته گذشته در بازار پلیمرهای بورس کالا شاهد عرضه ۸۸هزار و ۵۳۴تن انواع این گروه کالایی بودیم که در برابر این رقم عرضه، ۱۰۴هزار و ۱۸۵تن تقاضا به ثبت رسید و در نهایت خروجی آن معامله ۷۲هزار و ۱۷۷تن انواع پلیمرها بود.

در هفته گذشته از ۱۵۶گرید (گونه تخصصی پلیمر) عرضه‌شده، ۵۸گرید پلیمری با قیمت پایه معامله شدند و برای خرید ۷۶گرید رقابت به ثبت رسید. ۲۰ گرید نیز بدون تقاضا باقی ماندند. این در حالی بود که خریداران در هفته دوم مرداد ۱۴۰۰، ۹۶میلیارد و ۹۰۳میلیون تومان هزینه رقابت پرداخت کردند که در مقایسه با هفته پیش از آن، حدود ۹درصد کاهش داشت.

به عبارت دقیق‌تر در فرآیند رقابت برای خرید، خریداران حاضر به پرداخت رقمی نزدیک به ۹۷میلیارد تومان شدند تا بتوانند به مواد اولیه مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. این در حالی بود که پلی‌ترفتالات بطری گرید BG۷۳۵ و گرید BG۷۸۱ به ترتیب با ۴۳ و ۳۱ درصد بیشترین میانگین درصد رقابت‌ها را به خود اختصاص دادند.

همچنین دو گرید پلی‌اتیلن ترفتالات نساجی و پلی‌اتیلن سبک فیلم به ترتیب با ۳۰ و ۲۹ درصد در جایگاه‌های بعدی بیشترین میانگین درصد رقابت‌ها ایستادند. شایان ذکر است که ۱۰۰درصد عرضه گروه‌های کالایی پلی‌اتیلن سنگین اکستروژن، استایرن بوتادین رابر، پلی‌اتیلن سنگین لوله، پلی‌اتیلن سنگین دورانی، پلی‌اتیلن سبک تزریقی، پلی‌اتیلن ترفتالات نساجی و پلی‌اتیلن ترفتالات بطری مورد داد و ستد قرار گرفت. همچنین ۹۰درصد عرضه‌ گروه‌های کالایی پلی‌پروپیلن گرید فیلم و پلی‌اتیلن سبک خطی مورد معامله قرار گرفت.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است