خانه علمی پژوهشی ساخت بسته‌بندی بومی چندلایه ایمپلنت‌های قابل کاشت درمغز

ساخت بسته‌بندی بومی چندلایه ایمپلنت‌های قابل کاشت درمغز

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Brain

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشگاه صنعتی سهند تبریز با حمایت ستاد توسعه علوم و فن‌آوری‌های شناختی، موفق به طراحی و ساخت یک بسته بندی مطمئن برای ایمپلنت‌های قابل کاشت در مغز شدند.

دکتر فرهنگ عباسی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی سهند تبریز و سرپرست این تیم تحقیقاتی، هدف از اجرای این طرح  را توسعه‌ یک بسته ­بندی مطمئن چندلایه متشکل از فیلم ­های پلیمری با سطحی مناسب برای بسته ‌بندی ایمپلنت­ های عصبی مغز جهت حصول به طول عمر بالا و همچنین بهبود خواص زیست ­سازگاری و سلول ­سازگاری پوشش­های چند لایه پلیمری بیان کرد.

وی گفت: برای این منظور پوشش­ های چند لایه­ ای میکروساختار پلیمری تهیه شد و برای بررسی رفتار پوشش در طولانی مدت، نمونه­ های تهیه شده تحت آزمون طول عمر قرار گرفتند.

این محقق افزود: یکی از مهم‌ترین چالش‌های طراحی و ساخت ایمپلنت ‌های مغزی، بسته‌ بندی مطمئن آنها است به طوری که بسته ‌بندی مورد نظر ضمن سازگاری با محیط بیولوژیکی درمقابل نفوذ آب و مایعات بدن که می‌تواند سبب از کار افتادگی این نوع از ایمپلنت ‌ها می‌شود به صورت غیرقابل نفوذ و هرمسی عمل کنند.

عباسی یادآور شد: نتایج حاصله از اجرای این طرح نشان داد با افزایش تعداد لایه­ ها­ی پوشش ، احتمال خرابی دستگاه کاهش می­ یابد، همچنین برای بهبود خواص سطحی، لایه ‌های فوق نازک پلیمری یا برس های پلیمری بر روی پوشش‌های تهیه شده رشد داده شد و نتایح همچنین نشان داد که با اعمال پوشش چندلایه می‌توان از یک ماده نفوذپذیر یک بسته­ بندی غیرقابل نفوذ و هرمسی تهیه کرد.

وی توسعه دانش فنی نسل جدید فناوری پوشش ­دهی، کپسوله­ سازی و بسته ­بندی هرمسی برای قطعات الکترونیکی جهت کاشت بلند مدت ، طراحی و ساخت بسته‌­بندی زیست‌­ سازگار برای ایمپلنت های مغزی قابل کاشت با قابلیت تبادل سیگنال­های فرکانس رادیویی به صورت بی‌سیم و نیز خاصیت هرمسی جهت افزایش عمر مفید افزایش پایداری بیولوژیکی ایمپلنت در مقابل خوردگی از طریق کاهش واکنش­های شیمیایی را از دیگر اهداف اجرای این طرح تحقیقاتی عنوان کرد.

 عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی سهند تبریز یادآور شد: نتایجی مهم به دست آمده در این پروژه در طرح پژوهشی دیگری که با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی درحال اجراست و هدف آن بسته ‌بندی سیستم تحریک عمقی مغز برای کاشت در بدن موجود زنده ، مورد آزمایش قرار می گیرد.

 منبع: ایرنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است