خانه اقتصادی صادرات بیش از یک میلیارد دلاری صنایع پلیمر در سال ۹۹

صادرات بیش از یک میلیارد دلاری صنایع پلیمر در سال ۹۹

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Export Port

مرجع پلیمر در بازار ایران: رییس کمیسیون صادرات انجمن ملی پلیمر ایران گفت: پارسال یک میلیارد و ۳۱ میلیون دلار انواع محصولات صنعت پلیمر صادر شد.

«مسعود جمالی» روز (دوشنبه) در نشست خبری نخستین همایش بین‌المللی توسعه صادرات صنایع پلیمری با بیان اینکه تشکل‌ها و انجمن‌ها در ایران دو وظیفه اصلاح قوانین و مقررات و توانمندسازی اعضا را بر عهده دارند، اظهار داشت: به دنبال شناسایی موانع موجود، در این همایش بر توانمندسازی و اطلاع‌رسانی به فعالان این بخش تمرکز کرده‌ایم.

وی با اشاره به مشکلات صادراتی در کشور پس از تحریم‌ها، خاطرنشان‌کرد: از دیگر مشکلات این بخش که مربوط به تجارت پلیمر نیز می‌شود، صدور بخشنامه‌های متعدد و متناقض است که مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است.

به گفته جمالی، در صادرات صنایع پلیمر به ارمنستان در جایگاه نخست و به جمهوری آذربایجان در جایگاه دوم قرار داریم.

در این نشست، همچنین «رضا توفیقی» دبیر کمیته نخستین همایش توسعه صادرات صنایع پلیمری با بیان اینکه چهار محور برای برگزاری این همایش در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های صادراتی پلیمری ایران، شناسایی بازارهای هدف و جدید و آشنایی با قوانین کشورها در حوزه صادرات از جمله این محورهای این همایش است.

توفیقی با بیان اینکه یکی از راه‌های توسعه تجارت امضای توافق‌نامه با دیگر کشورها است، تصریح‌کرد: در سال‌های اخیر با اتحادیه اقتصادی اوراسیا موافقت‌نامه ترجیحی امضا شده است که بخش قابل توجهی از اقلام را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد اقلام این موافقت‌نامه مربوط به صنایع پلمیر و پلاستیک است، گفت: اگر تجار آگاهی کافی در این زمینه داشته باشند می‌توانند تامین‌کننده بخشی از چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار واردات این اتحادیه شوند، در حالی که اکنون فروش این محصولات به منطقه یاد شده ۶۰۰ میلیون دلار است.

توفیقی با اشاره به اینکه پاکستان سالیانه ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار واردات در این زمینه انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: ایران در این تجارت با ۱۰۳ میلیون دلار در جایگاه ششم قرار دارد که پنج درصد کل واردات این کشور را تشکیل می‌دهد، در حالی که ایران موافقت‌نامه‌ای ۲۰ ساله با این کشور دارد.

به گفته وی، در تعامل با دستگاه‌های حاکمیتی باید در تجارت با پاکستان در زمینه محصولات پلیمری بازبینی شود تا مشمول تخفیف در تعرفه قرار بگیرند.

برپایه این گزارش، مراسم تقدیر از صادرکنندگان پویا با هدف قدردانی از واحدهای کوچک و متوسط در صنایع پلیمر، همزمان با نخستین همایش بین‌المللی صادرات صنایع پلیمری در روزهای ١۴ و ١۵ تیرماه امسال توسط کمیسیون صادرات انجمن ملی صنایع پلیمر ایران برگزار می‌شود.

نخستین همایش بین‌المللی توسعه صادرات صنایع پلیمری به صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است