خانه تکنولوژي بومی‌سازی دستگاه پیشرفته تولید الیاف نانو توسط فناوران ایرانی

بومی‌سازی دستگاه پیشرفته تولید الیاف نانو توسط فناوران ایرانی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Nano kniting

مرجع پلیمر در بازار ایران: فرآیند الکتروریسی، روشی فناورانه برای تولید انواع نانوالیاف و میکروالیاف است که از ماده اولیه بر پایه پلیمر یا سرامیک به تولید می‌رسند.

اما کاربرد این الیاف چیست؟ با توجه به نفوذ پذیری پایین و وجود منافذ با ابعاد نانومتری در بافت الیاف توسط این دستگاه‌ها، استفاده از الیاف نانویی بسیار گسترده شده و در حوزه‌هایی مانند سلامت، محیط زیست، صنعت و تجهیزات آزمایشگاهی کاربرد پیدا کرده‌اند. یکی از عمده‌ترین کاربردهای نانوالیاف در ماسک و فیلترهای تصفیه آب است.

تا پیش از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید تجهیزات الکتروریسی، این تجهیزات و بخش قابل توجهی از فرآورده‌ها از مسیر واردات تأمین می‌شد که هزینه‌های ارزی بالایی متحمل کشور می‌کرد اما با تولیدات ایران‌ساخت، بخشی از این نیاز در داخل کشور تولید می‌شود.

تجهیزات تمام خودکار الکتروریسی در حال حاضر توسط شرکت فن آوران تجهیزات نانو آزما تولید و تجاری‌سازی شده است. به طوری که تا کنون بیش از ۷۰ دستگاه الکتروریسی ایران‌ساخت کار تولید نانوالیاف را انجام می‌دهند.

با تولید و عرضه نسخه صنعتی الکتروریس‌های ایران‌ساخت، نیاز کشور به تأمین مدیای ماسک‌های تنفسی تأمین شده است همچنین یکی دیگر از این دستگاه‌های الکتروریسی برای ساخت فیلترهای تصفیه آب استفاده می‌شود.

تأمین نیاز ماده اولیه ماسک و فیلتر

این تجهیزات می‌تواند تبدیل بسیاری از انواع پلیمرهای مختلف از جمله پلیمرهای مصنوعی، طبیعی و زیست تخریب پذیر و یا پلیمرهای کامپوزیتی به نانوالیاف را در مقیاس آزمایشگاهی و صنعتی تولید کند.

این شرکت فناور در مسیر تولید دستگاه‌های الکتروریسی و همچنین محصولات نانوالیاف فعالیت می‌کند. تجهیزات این شرکت در زمینه تحقیقات زیستی، پزشکی و مهندسی بافت، نانو غشاها، نانو حسگرها، زیست محیطی، کاتالیست‌ها، سلول‌های خورشیدی کاربرد دارند.

طراحی دستگاه‌های الکتروریسی تحقیقاتی این شرکت به گونه‌ای است که هم برای تولید لایه‌های بی‌بافت قابل استفاده است و هم اینکه می‌توان انواع کانال‌های باریک برای تحقیقات رگ مصنوعی، مهندسی بافت و کانال‌های عصبی را طراحی کرد.

علاوه بر این امکان آرایش‌دهی و بافت نانوالیاف نیز در این دستگاه‌ها وجود دارد. این خصوصیات باعث تمایز دستگاه‌های تحقیقاتی نانو آزما از سایر دستگاه‌ها می‌شود.

منبع: فارس

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است