خانه اقتصادینرخ ها و نمودارها قیمت پایه محصولات پتروشیمی برای عرضه در بورس کالا تا 29 فروردین 1400

قیمت پایه محصولات پتروشیمی برای عرضه در بورس کالا تا 29 فروردین 1400

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: قیمت پایه محصولات پتروشیمی از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی بر اساس نرخ دلار نرخ دلار 227620  ریال اعلام شد.

 

نرخ و قيمت

دانلود لیست قیمت پایه محصولات پتروشیمی

 

دنیای اقتصاد: قیمت‌های پایه محصولات پتروشیمیایی برای سومین هفته معاملاتی بورس کالا در سال جدید، در حالی اعلام شدند که قیمت مبنای دلار در معادله کشف نرخ با رشد ۴۷/ ۰درصدی نسبت به ۱۵ فروردین، به میزان ۲۲ هزار و ۶۲۰ تومان لحاظ شد. بررسی قیمت‌های پایه اعلامی از ابتدای سال تا هفته جاری به وضوح رفتار زیگزاگی نرخ را به تصویر می‌کشد. اینکه برخی از گریدها که هفته گذشته با رشد نرخ همراه بودند، در قیمت‌های اعلامی هفته جاری تغییرات کاهشی را تجربه کردند، گواه خوبی بر این ادعاست. در مجموع می‌توان گفت مجموعه محصولات پلیمری و شیمیایی افزایش و کاهش نرخ پایه را همزمان در قیمت‌های پایه ۲۲‌فروردین تجربه کردند که در کنار رشد اندک میانگین هفتگی بهای دلار، تنها برای برخی از گریدها قیمت‌های جهانی افزایش محدود را تجربه کردند و برای سایر محصولات، قیمت‌های جهانی کاهشی بود.

بیشترین افزایش نرخ پایه در بین محصولات پلیمری مربوط به پلی‌اتیلن سنگین اکستروژن (PE۸۰) بود و در هفته معاملاتی جاری با قیمت پایه ۲۷هزار و ۸۱۷تومان عرضه خواهد شد که رشدی نزدیک به ۴درصد را تجربه کرد. از بین پلیمرهای جذاب بورس کالا، پلی وینیل کلراید (PVC) ۴۸/ ۰درصد افزایش در نرخ پایه نسبت به هفته ماقبل داشت. اما برای پلی پروپیلن‌های شیمیایی و نساجی که از جمله گروه‌های کالایی پراهمیت به شمار می‌روند، با وجود آنکه هفته گذشته را با رشد نرخ پایه سپری کردند، اما در هفته جاری نه تنها خبری از افزایش قیمت آنها نبود، بلکه افت قیمت نزدیک به ۲درصدی را نیز به خود دیده‌اند. پلی‌اتیلن ترفتالات‌های بطری، استایرن بوتادین رابر روشن و پلی‌اتیلن سنگین دورانی، تزریقی، سبک و سنگین فیلم از دیگر گریدهای کاهشی پیلمرها به شمار می‌روند. در گروه شیمیایی‌ها اما نوسان قیمت پایه با پراکندگی بیشتری همراه شد به‌طوری‌که رشد نرخ پایه برای اوره پریل به نزدیکی ۱۵درصد رسید و در هفته جاری با قیمت ۵هزار و ۴۵۸تومان در بورس کالا عرضه می‌شود.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است