خانه تکنولوژي استفاده از نانوپلاکت گرافنی در صنعت پوشش‌های ضدخوردگی

استفاده از نانوپلاکت گرافنی در صنعت پوشش‌های ضدخوردگی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
خوردگی

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت اپلاید گرافن متریالز (Applied Graphene Materials)، تولید کننده سوسپانسیون‌های حاوی نانوپلاکت گرافنی، اعلام نمود، سوسپانسیون گرافنی تولید و عرضه کرده که موجب می‌شود بتوان گرافن را در پوشش‌های اپوکسی مبتنی بر آب وارد کرد، این کار باعث می‌شود تا گرافن از خوردگی سطح محافظت کند.

این فناوری نقطه عطفی مهم در توسعه فناوری‌های گرافن برای افزایش عملکرد است که برای تولیدکنندگان پوشش‌های پایدارتر مناسب است. اپلاید گرافن متریالز پیش از این با استفاده از فناوری نانوپلاکت‌های گرافنی موسوم به Genable®، پیشرفت قابل توجهی در عملکرد ضدخوردگی پوشش‌های مبتنی بر حلال نشان داده است. با این حال، توسعه پوشش‌های بر پایه آب همچنان تمرکز اصلی برای تولیدکنندگان صنعت است که به دنبال بهبود ایمنی و تأثیرات زیست محیطی محصولات خود هستند.

متیو شارپ، دانشمند ارشد برنامه‌های کاربردی گرافن در اپلاید گرافن متریالز، عملکرد ضدخوردگی سیستم‌های سوسپانسیون جدید مبتنی بر آب این شرکت که را با استفاده از نانوپلاکت‌های گرافنی به‌دست می‌آید، در کنفرانس Corrosion ۲۱ Conference & Expo ارائه می‌دهد.

تاکنون استفاده از سوسپانسیون‌های گرافن در سیستم‌های مبتنی بر آب مشکل‌ساز بوده‌اند، این سوسپانسیون‌ها باعث بی‌ثباتی پوشش می‌شدند یا نیاز به مقدار زیادی سورفکتانت داشتند. فناوری پیشرفته اپلاید گرافن متریالز امکان پراکندگی‌سازی آسان گرافن را در پوشش‌های اپوکسی پایه آب فراهم می‌کند و محافظت در برابر خوردگی را بهبود می‌بخشد. تحقیقات آن‌ها نشان‌دهنده پیشرفت مهمی در افزایش عملکرد ضدخوردگی پوشش‌های ضدآب حاوی گرافن Genable® در کاربردهای صنعتی است.

در یک سال گذشته، اپلاید گرافن متریالز فعالیت‌های زیادی داشته و خبرهای مثبتی از این شرکت منتشر شده ‌‌است، از جمله این اخبار این است که آژانس شیمی اروپا (ECHA) مجوز افزایش سقف واردات گرافن از سوی کنسرسیوم REACH را به اتحادیه اروپا تایید کرده است. تایید آستانه جدید از حجم مجاز برای استفاده از پودر گرافن کنسرسیوم REACH «یک نقطه عطف مهم» برای این صنعت بوده و اپلاید گرافن متریالز یکی از اعضا مهم این کنسرسیوم است.

خبر مثبت دیگر این که اپلاید گرافن متریالز قرارداد توزیع محصول با شرکت مانهو پلیمرز (Manho Polymers Co. Ltd) در کره‌جنوبی امضا کرده است. مانهو پلمیرز توزیع‌کننده مواد شیمیایی در کره‌جنوبی است. این توافق‌نامه، اپلاید گرافن متریالز را قادر می‌سازد تا به چهارمین بازار بزرگ پوشش در منطقه آسیا دسترسی پیدا کند که تخمین زده می‌شود سالانه بیش از ۹۰۰ میلیون لیتر رنگ تولید کند و ارزش بازاری بیش از ۴٫۶ میلیارد دلار در سال دارد. این شرکت ده سال قبل، از دانشگاه دورام به‌صورت اسپیناف انشعاب یافت و تا به امروز در حوزه فناوری‌‌ نانو فعالیت کرده است. اپلاید گرافن متریالز اکنون رهبر جهانی در توسعه و کاربرد مواد گرافنی شناخته می‌شود که برای مشتریانی در بخش پوشش، کامپوزیت و مواد کاربردی محصولاتی ارائه می‌دهد.

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است