خانه علمی پژوهشی معلق سازی صفحات پلاستیکی تنها با کمک انرژی حاصل از نور

معلق سازی صفحات پلاستیکی تنها با کمک انرژی حاصل از نور

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پلیمر

مرجع پلیمر در بازار ایران: پژوهشگران “دانشگاه پنسیلوانیا”(University of Pennsylvania) با به کار بردن انرژی حاصل از مجموعه‌ای LED در محفظه خالی، کاری کرده‌اند که دو صفحه پلاستیکی کوچک فقط با استفاده از نور، شناور بمانند.

اگرچه دانشمندان پیشتر نیز از این پدیده فیزیکی برای شناور کردن هواپخش‌های نامرئی در ابزارهای ریزسیال استفاده کرده بودند، هرگز جسمی که به اندازه کافی برای برداشتن بزرگ باشد، جا به جا نشده بود. همین موضوع، این پژوهش را به یک موفقیت بزرگ تبدیل می‌کند.

پژوهشگران توانستند صفحاتی از جنس مایلار(Mylar) را که قطر هر کدام به اندازه یک مداد بود، با کمک انرژی حاصل از نور معلق نگه دارند. این معلق شدن به خاطر انرژی حاصل از LED امکان‌پذیر شد که قسمت زیرین صفحات مایلار را گرم نگه می‌دارند. این موضوع، انرژی ذرات هوای زیر پلاستیک را تامین می‌کند.

اگرچه ممکن است که این ایده کاملا انتزاعی به نظر برسد اما شاید بتوان از این فناوری برای یادگیری بیشتر در مورد مزوسفر استفاده کرد. بررسی این ناحیه مرتفع از جو بسیار دشوار است زیرا نمی‌توانیم به آن دسترسی داشته باشیم. فشار موجود در جو مریخ، به مزوسفر زمین شباهت دارد و نشان می‌دهد که مطالعه مزوسفر می‌تواند به توسعه فناوری‌های مربوط به مریخ کمک کند.

پژوهشگران به یک مدل نظری نیز مجهز شده‌اند که می‌تواند نحوه رفتار صفحات گوناگون شناور در جو را شبیه‌سازی کند. پژوهشگران اکنون با استفاده از این فناوری‌ها در حال توسعه یک سامانه پرواز هستند که می‌تواند حسگرهای کوچک را با استفاده از این فناوری معلق مبتنی بر نور، درون مزوسفر ببرد.

این ایده هنوز در مراحل ابتدایی خود به سر می‌برد. به گفته پژوهشگران، بسیاری از چالش‌های هواشناسی وجود دارند که باید پیش از به کار بردن چنین فناوری‌هایی برطرف شوند.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است