خانه خبرکنفرانس ها و سمينارها سومین همایش ملی نوآوری در صنعت پلیمر برگزار می‌شود

سومین همایش ملی نوآوری در صنعت پلیمر برگزار می‌شود

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پوشش های خودترمیم شونده

مرجع پلیمر در بازار ایران: سومین همایش ملی نوآوری در صنعت پلیمر، توسط کمیسیون فنی انجمن ملی صنایع پلیمر ایران در تاریخ ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه سال جاری به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، امروزه با توجه به عواملی از قبیل کاهش منابع طبیعی، رقابت فشرده، تنوع طلبی مصرف کنندگان و کاهش زمان مطلوبیت کالاها و جهانی شدن صنعت اقتصاد، شرایط محیطی کسب و کار به قدری پیچیده، پویا و نامطمئن شده است که نیاز به نوآوری، بیش از بیش احساس شده و هر چه بیشتر سازمان ها را به سمت کسب توانمندی های نوآورانه، سوق می دهد.

در این راستا کمیسیون فنی انجمن ملی صنایع پلیمر ایران به دنبال تغییر رویکرد جهانی نسبت به صنعت پلاستیک و سرعت تغییرات مدل های کسب و کار و نیاز جوامع به محصولات این صنعت، در دی ماه ۹۷ اولین همایش ملی نوآوری در صنعت پلاستیک را با محورهای «نقطه شروع نوآوری در شرکت ها، تبدیل تهدیدها به فرصت به کمک نوآوری، چشم انداز صنعت پلاستیک در ایران و جهان، معرفی مدل های کسب وکار نوآورانه و نوآوری در مسیر صادرات» برگزار کرد.

در دی ماه ۹۸ دومین همایش نوآوری با محورهای اهمیت نوآوری و شاخص های آن در صنعت پلاستیک، همکاری صنایع بالادستی و صنایع تکمیلی در مسیر بین المللی سازی، پلاستیک ها و محیط زیست، فرصت ها و تهدیدها، فرصت های تأمین مالی و توسعه بازاریابی در صنعت پلاستیک برگزار شد.

حال نیز سومین دوره از همایش نوآوری با محورهای «توسعه کسب‌وکار از طریق نوآوری، روش‌های حفاظت حقوقی از دستاوردهای نواورانه، ایده‌ها و دستاوردهای نوآورانه در صنعت پلیمر، چابکی در تصمیم گیری در تلاطم‌های محیطی، فرصت‌های توسعه صادرات» در تاریخ ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه سال جاری به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. علاقه مندان می توانند برای ثبت نام به سایت این همایش با آدرس www.inpiainnovation.ir مراجعه کنند.

در همین راستا دبیرعلمی همایش نوآوری انجمن ملی صنایع پلیمر ایران، نوآوری را امری حیاتی برای صنایع کوچک و متوسط دانست و تاکید کرد: شرایط وخیم اقتصادی صنعتگران کشور را درگیر روزمرگی کرده‌ و باعث غفلت از مسئله مهم نوآوری شده‌است در حالی که درمان مشکلات کنونی صنعتگران احیای و توسعه نوآوری در واحدهای تولیدی است.

شروین احمدی در خصوص اهداف همایش نوآوری و مزایای آن برای صنایع به ویژه صنعت پلیمر اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که زمینه را برای رشد و توسعه نوآوری در صنعت فراهم کنیم و این امکان را ایجاد کنیم که صنعتگران و صاحبان کسب و کار بتوانند نخبگان نوآور را در داخل مجموعه خود جذب کنند و یا پرورش داده و عرصه را برای نوآوری هموار کنند.

وی با اشاره به جایگاه جهانی نوآوری در صنایع دنیا خاطر نشان کرد: در ۵ سال اخیر، مارکتینگ نوآوری به خوبی در حال ارتقاء جایگاه و نقش خود بوده و حتی برخی از شرکت‌های بزرگ اقدام به ایجاد مراکز نوآوری کرده و توسعه بازار و برند خود را به نوآوری گره زده‌اند.

احمدی ادامه داد: صنایعی مانند آی تی و صنایع الکترونیکی سابقه بیشتری در نوآوری دارند اما هنوز مساله مهم نوآوری در صنایعی مثل پلیمر در داخل کشور نهادینه نشده اند، هدف همایش نوآوری این است که صنایع را با نوآوری و مزایای آن آشنا کند، زمینه فعالیت نوآوران را در صنایع بیشتر و ریسک را کمتر کند.

به گفته وی در حقیقت هدف ما نشان دادن تجارب جهانی در حوزه نوآوری با هدف افزایش ریسک پذیری صنایع در قبال طرح های دارای نوآوری است.

دبیر علمی همایش نوآوری معتقد است، در حال حاضر شرایط اقتصادی وخیم است و مشکلات متعدد، صنعتگران را به شدت درگیر روزمرگی کرده‌است که می‌تواند مانع توجه آن ها به مبحث مهمی مثل نوآوری شود در حالی که درد امروز صنعت، فقدان نوآوری و درمان آن هم احیای نوآوری است.

احمدی ادامه داد: هرچقدر نوآوران را پویاتر کنیم، مطمئننا می توانیم به همان اندازه زایش ثروت بیشتری را از نوآوری انتظار داشته باشیم.

وی مخاطبان عمده همایش نوآوری را صنایع کوچک و متوسط دانست و گفت: اکثر کسانی که نوآورند، یا تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند یا شرکت های کوچکی اند که به دنبال افزایش بازدهی هستند.‌

دبیر علمی همایش نوآوری انجمن پلیمر ایران تاکید کرد: هر چقدر سطح سرمایه گذاری و بزرگی یک صنعت بیشتر شود، امکان حضور نوآوری در آن کمتر و با ریسک بالاتر خواهد بود و وقتی می خواهند قسمتی از یک واحد بزرگ را تغییر دهند، نیاز به ریسک زیادی دارند اما هرچه صنایع کوچک تر باشد، عملا امکان و مجال نوآوری بیشتر می شود. به عنوان مثال حضور نوآوری در صنایع پایین دست پتروشیمی بسیار گسترده تر از یک واحد پتروشیمیایی خواهد بود. لذا لزوم آشنایی صنایع کوچک و متوسط و استفاده از این پتانسیل بالقوه بسیار پر اهمیت است.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است