خانه تکنولوژي تولید دستمال‌های خشک آنتی‌باکتریال به کمک فناوری نانو

تولید دستمال‌های خشک آنتی‌باکتریال به کمک فناوری نانو

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Antibacterial

مرجع پلیمر در بازار ایران: یکی از شرکت‌های تولیدکننده محصولات بهداشتی با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو و با همکاری محققانی از دانشگاه شهید بهشتی موفق به تولید انواع دستمال‌های تنظیف ضدعفونی‌کننده آنتی‌سپتیک به‌صورت خشک برای مصارف مختلف شد.

الهه پورمحسنی، رئیس هیئت‌مدیره این شرکت فناور به تفاوت عمده این محصول نسبت به سایر دستمال‌های آنتی‌باکتریال موجود در بازار اشاره کرد و گفت: معمولاً دستمال‌هایی که قابلیت ضدعفونی‌کنندگی دارند، خیس و مرطوب هستند؛ اما فناوران این شرکت توانسته‌اند برای نخستین بار در دنیا دستمالی خشک با خاصیت آنتی‌باکتریال تولید کنند. دستمال نانوکلین علاوه بر اینکه آلوده نمی‌شود، آلودگی محیط را نیز از بین می‌برد.

وی با بیان اینکه این محصول با همکاری محققان دانشگاه شهید بهشتی اجرایی شده است، ادامه داد: این دستمال دو تا سه بار پس از شست‌وشو نیز ویژگی خود را حفظ می‌کند. این دستمال هنگام استفاده باید مرطوب شود و خاصیت آنتی‌باکتریال آن پس از مرطوب کردن دستمال فعال خواهد شد.

حمیدرضا قمی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی و مؤسس یکی از شرکت‌های دانش بنیان هدف اصلی این طرح را تولید پارچه‌هایی با خواص آنتی‌باکتریال دانست و خاطر نشان کرد: نشاندن مواد آنتی‌باکتریال روی پارچه‌های بی‌بافت، فناوری خاصی را می‌طلبد به گونه‌ای که در این روش باید بتوانیم با کمک یک سری نازل‌ها مقدار مشخصی از ماده را با سرعت لازم و زمانی طولانی روی پارچه بپاشیم که ما موفق به تولید نازل‌هایی شدیم که نه مواد نانویی از آن عبور می‌کنند و نه در آن رسوخ می‌کنند، بلکه ثبات پاشش دارند.

حساسیت سازمان غذا و دارو در ارائه مجوز به محصولات نانویی

دکتر علی نجیمی، رئیس گروه صنعت ستاد نانو به راهکارهای اساسی رفع مشکلات بازار پرداخت و گفت: هرچند پیشگیری از بحث تقلب و فروش محصولاتی با برند نانو در مترو بسیار دشوار است، اما هم‌اکنون با همکاری با اداره ثبت علائم تجاری و ثبت شرکت‌ها اقداماتی در این زمینه برای عرضه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام داده‌ایم. در حال حاضر چنانچه شرکت‌ها تمایل داشته باشند، نام نانو را برای برند یا شرکت خود انتخاب کنند باید از ستاد نانو استعلام گیرند. مشکل اصلی این است که اکنون شرکت‌ها نام برندشان را ثبت نمی‌کنند. از سوی دیگر تمام محصولاتی که تأییدیه دارند در سایت نانوپروداکت معرفی شده‌اند. در این سایت شرکت‌ها لینک‌های فروششان را هم می‌توانند بارگذاری کنند.

وی افزود: طبق پروتکل‌های تعریفی ستاد نانو چنانچه برای یک محصولی تأییدیه سازمان غذا و دارو مهم باشد، باید ابتدا مجوز لازم را از این سازمان اخذ کند، پس از آن مجوز نانومقیاس آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بر اساس اعلام ستاد نانو، وی به تسهیلات ستاد نانو و معاونت علمی ریاست جمهوری برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون در بحث ثبت اختراع، حدود نود درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کنیم. چنانچه شرکت‌ها نیز به بحث دانش‌بنیان شدن ورود پیدا کنند، می‌توانند از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی مانند تسهیلات نمونه‌سازی و تسهیلات توسعه نیز استفاده کنند. در بحث صادرات نیز صندوق‌های پژوهش و فناوری تسهیلاتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان قائل شده‌اند.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است