خانه خبرکنفرانس ها و سمينارها فراخوان: تولید و ساخت پوشش‌های ضدسایش با خواص زیست‌سازگار بر بستر زیرکونیم

فراخوان: تولید و ساخت پوشش‌های ضدسایش با خواص زیست‌سازگار بر بستر زیرکونیم

توسط مدیر سایت
0 نظرات
فناوری نانو

مرجع پلیمر در بازار ایران: شبکه تبادل چالشی با عنوان تولید و ساخت پوشش‌های ضدسایش با خواص زیست سازگار بر بستر زیرکونیم را برگزار کرده است. از علاقه‌مندان دعوت می‌شود طرح‌های خود را تا ۱۰ دی ماه به این شبکه ارسال کنند.

زیرکونیم در حالت طبیعی یک ساختار منشوری مونوکیلینک بلوری دارد و بعنوان فولاد سرامیکی مشهور است. این فلز درخشان، خاکستری-سفید و نرم بوده و قابلیت شکل‌پذیری و مفتول شدن را نیز دارد. زیرکونیم به‌عنوان یک جامد بلوری می‌تواند به‌صورت سنگ قیمتی یا در تجهیزات صنایع پزشکی و دندانپزشکی استفاده شود.

یکی از کاربردهای زیرکونیوم، استفاده بعنوان ماده مقاوم و ضدخوردگی در صنایع مختلف شیمیایی، بهداشتی و پزشکی است. زیرکونیوم خواص مقاومتی در برابر حملات خوردگی در برابر انواع ترکیبات از جمله محلول‌های نمکی، اسید و بازهای آلی و معدنی و حتی نمک‌های مذاب از خود نشان می‌دهد. برخی این خواص منحصرا از ویژگی‌های زیرکونیوم و آلیاژهای آن محسوب می‌شود. این ویژگی سبب می‌شود که هزینه‌های تعمیر و نگهداری به‌شدت کاهش پیدا کند. در کنار این ویژگی‌ها، زیرکونیوم و آلیاژهای آن نیز در صورت طراحی دقیق می‌توانند خواص زیست‌سازگاری از خود نشان دهند.

در دماهای بالا، زیرکونیم متحمل تغییراتی در حجم در انتقالات فازی می‌شود. در نتیجه به‌دست آوردن ترکیبات پایدار در طول حرارت‌دهی دشوار خواهد بود. بنابراین لازم است که پایداری زیرکونیم را در دستور کار قرار داد. بنابراین زیرکونیم نسبتا پایدار شده خواص مکانیکی منحصر به فرد و پایداری در شرایط شیمیایی مختلف را از خود نشان می‌دهد.

Nano challenge for coat

در صورت اصلاح پوشش روی زیرکونیم، این ترکیب در محصولات در معرض سایش، تجهیزات دندانپزشکی و افزودنی‌های رنگ و پوشش‌های زیست‌سازگار در تجهیزات پزشکی استفاده می‌شود.

از این رو با حمایت «شبکه تبادل فناوری» جهت توسعه این نوع پوشش‌های زیست‌سازگار و معرفی محصول تولیدی به متقاضیان این بخش چالشی با موضوع فوق مطرح شده است. از کلیه افراد و شرکت‌های فناور که توانایی تولید و ساخت محصول مطرح شده را دارند دعوت می‌شود در این چالش ثبت‌نام کنند. به دو تیم برگزیده چالش ۱۰ میلیون تومان جایزه اهدا می‌شود و این تیم‌ها در پایان می‌تواند از حمایت‌های شبکه تبادل فناوری جهت توسعه محصول خود بهره‌مند شوند.

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است