خانه تکنولوژي استفاده از نخ‌های آنتی‌باکتریال در تولید انواع منسوجات

استفاده از نخ‌های آنتی‌باکتریال در تولید انواع منسوجات

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Nano kniting

مرجع پلیمر در بازار ایران: پلی‌استر دسته‌ای از پلیمرها است که حاوی گروه عاملی استری در زنجیره خود و دارای استحکام زیاد، جذب آب پایین و آب رفتگی حداقل در مقایسه با دیگر الیاف صنعتی هستند و به ‌طور گسترده در صنعت منسوجات به کار می‌روند، ولی از سوی دیگر مواد پلیمری می‌توانند به ‌سادگی توسط باکتری‌ها یا قارچ‌ها آلوده شوند که این موضوع به انتقال بیماری‌ها و عفونت‌های شدید منجر می‌شود.

Nano kniting

جلوگیری از آلوده شدن سطح این مواد توسط میکروب‌ها می‌تواند به ‌وسیله استفاده از یک عامل ضد باکتریایی فعال، مانند نانوذرات درون ساختار آن‌ها صورت گیرد؛ چرا که نانوذرات در اثر واکنش با غشای خارجی باکتری، موجب تغییرات ساختاری داخل باکتری و در نهایت نابودی آن می‌شود. یون‌های نقره و یا اکسید روی برای طیف وسیعی از باکتری‌ها بسیار کشنده بوده و یک روش رایج برای محافظت در مقابل باکتری‌ها هستند.

از این رو استفاده از نانوذرات نقره در فرآیند تولید نخ موجب به دام افتادن این نانوذرات در بدنه نخ شده و خاصیت آنتی‌باکتریال با ماندگاری مناسبی را ایجاد می‌کند. از طرفی، به منظور کاهش بوی بدن، باید از ایجاد میکروارگانیسم‌های تولید شده در عرق جلوگیری کرد. نقره دارای خاصیت آنتی باکتریال است و با توجه به قابلیت بالای نانوذرات نقره در نفوذ، می‌تواند میکروارگانیسم‌ها را از بین ببرد.

در این راستا یکی از شرکت‌های صنعتی در حوزه نساجی نخ‌های آنتی‌باکتریال حاوی نانوذرات تولید و به بازار عرضه می‌کند. این نخ‌ها که دارای نانوذرات است، باعث ایجاد خاصیت آنتی‌باکتریال، ضدبو و ضد حساسیت در منسوجات می‌شوند و در عین حال دوام بالایی نیز دارند.

از جمله مشتریان این شرکت می‌توان به صنایع فرش ماشینی، پرده‌بافی و بافندگی و جوراب بافی اشاره کرد که مصرف کننده انواع نخ‌های پلی استر، پنبه، ویسکوز و اکریلیک و  مخلوط آنها هستند.

بر اساس اعلام ستاد نانو، عدم رنگ پس‌دهی، ثبات سایشی و شستشویی بالا، ثبات تصعیدی بالا بنا به درخواست مشتری، نرمی و لطافت بی نظیر، شفافیت رنگی بالا، تنوع رنگ و راندمان بافت بالا از ویژگی‌های مهم محصولات این شرکت است.

منبع: ایسنا

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است