خانه تکنولوژي فیلم‌های پلاستیکی از سطوح در برابر ویروس کرونا محافظت می‌کنند

فیلم‌های پلاستیکی از سطوح در برابر ویروس کرونا محافظت می‌کنند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Corona Virus

مرجع پلیمر در بازار ایران: یک فیلم پلاستیکی چسبناک برای محافظت از سطوحی مانند دستگیره، نرده‌های دستی، دکمه‌های آسانسور و صفحه‌های لمسی طراحی شده و هنگام تماس با ویروس کرونا آن را غیرفعال می‌کند.
این نانوذرات دارای نقره و سیلیس هستند که در ساختار پلی‌اتیلنی ساخته شده است. در آزمایش‌های انجام شده در انستیتوی زیست پزشکی دانشگاه سائوپائولو ثابت شد که این فیلم قادر است پس از دو دقیقه تماس، ۹۹.۸۴ درصد ذرات ویروسی را از بین ببرد.

لوسیوفریتاس‌جونیور محقق انستیتوی سائوپائولو گفت: «استاندارد فنی حاکم بر اندازه‌گیری فعالیت ضدویروسی روی پلاستیک و دیگر سطوح نیاز دارد تا این قابلیت را در عرض چهار ساعت نشان دهد. فیلم پلاستیکی با نانوذرات نقره-سیلیس خیلی زودتر از این ساخته شده بود و قابلیت ضدویروسی آن به مرور افزایش یافت.»

آزمایش‌های انجام شده برای اندازه‌گیری ظرفیت فیلم پلاستیکی چسبناک برای غیرفعال کردن ویروس کرونا جدید با فیلم ساخته شده در سال ۲۰۱۹ مطابق بود. نمونه‌های مواد با و بدون نانوذرات نقره-سیلیس در مدت زمان متفاوتی در تماس مستقیم با SARS-CoV-۲ نگه داشته شدند. بعد از دوره‌های تعیین شده، ذرات ویروسی یافت شده از مواد حذف شده و در تماس با سلول‌های ورو قرار گرفتند تا میزان عفونت و تکثیر را بعد از قرار گرفتن در معرض فیلم، اندازه گیری کنند. سلول‌های ورو از کلیه میمون آفریقایی مشتق شده و بطور گسترده در میکروبیولوژی استقاده می‌شوند.

مواد ژنتیکی ویروسی که توسط پی‌سی‌آر بطور کمی تعیین شدند، تقریبا کاهش ۱۰۰ درصدی در نسخه‌های SARS-CoV-۲ که دو دقیقه در معرض فیلم بودند، نشان دادند. درنهایت نانوذرات نقره-سیلیس در طول تولید به پلی اتیلن اضافه می‌شوند، بنابراین عملکرد ضدمیکروبی در تمام طول عمر آن ادامه دارد. شرکت سازنده این فیلم پیشنهاد می‌کند که این فیلم‌ها تا سه ماه استفاده شوند، زیرا بعد از آن ممکن است در اثر تماس بیش از حد فرسوده شود.

در موارد دیگر از نانوذرات نقره-سیلیس برای پوشاندن پارچه پوشاک ضد کووید-۱۹ استفاده شده است. این ماده پوشش دهنده نیز می‌تواند در دو دقیقه ویروس را غیرفعال کند. آزمایش‌های صورت گرفته نیز نشان دادند که این ذرات با شستشوی پارچه هیچگونه افت کارایی ندارند.

منبع: دانشجو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است