خانه تکنولوژي تولید پوشش نانوکامپوزیتی ضدچسبندگی رنگ‌های پودری و روغنی

تولید پوشش نانوکامپوزیتی ضدچسبندگی رنگ‌های پودری و روغنی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Nano Composite

مرجع پلیمر در بازار ایران: علی سهیلی، مسئول مرکز رشد حسان بسیج دانشجویی اصفهان، از ساخت پوشش نانوکامپوزیتی ضدچسبندگی رنگ‌های پودری و روغنی باکاربرد بر روی قطعات فلزی به همت محققان بسیجی خبر داد و گفت: این پوشش روی قطعه اصلی رنگ پذیر‌های فلزی که در خطوط رنگ کاری پودری و روغنی استفاده می‌شوند، قرار می‌گیرد.

Nano Compositeسهیلی بیان کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات خطوط رنگ کاری پیوسته روغنی و پودری (الکترواستاتیک) و قطعاتی که در معرض رنگ قرار دارند، چسبیدن رنگ است.

مسئول مرکز رشد حسان بسیج دانشجویی اصفهان ادامه داد: چسبیدن رنگ به شاسی‌ها به مرور زمان باعث اختلال در فرایند رنگ پذیری قطعه اصلی متصل شده به شاسی می‌شود.

وی تصریح کرد: امروزه با استفاده از فناوری نانو و شناخت صحیح خواص مواد پلیمری و غیرپلیمری می‌توان پوشش‌هایی را تولید کرد که با اعمال روی زیرلایه فلزی، مانع از چسبیدن رنگ‌ها از انواع پایه آبی و پایه حلال روی شاسی‌ها می‌شود و همزمان خواص حرارتی و فیزیکی بالایی دارد که در نتیجه مشکلات را به حداقل می‌رساند.

سهیلی بیان کرد: از جمله خواص پوشش‌های تولید شده فناوران مرکز رشد حسان، خاصیت ابر روغن گریزی آن است که منجر به پوسته شدن رنگ روغنی و پودری می‌شود.

وی با بیان اینکه این پوشش ماه می‌تواند زاویه تماس بالای ۱۱۰ درجه بر سطوح فلزی ایجاد کند، افزود: در این طرح، ترکیب سه جزئی از مواد پلیمری در محلولی با pH و پتانسیل زتای (جهت معلق نگه داشتن ذرات در محلول) مناسب آماده می‌شود و روی سطح اعمال می‌گردد و بعد از گذراندن سیکل حرارتی مشخص پوشش بدست می‌آید.

مسئول مرکز رشد حسان بسیج دانشجویی اصفهان تأکید کرد: مهم‌ترین مولفه نوآور بودن این طرح، این است که محصول مشابه ندارد و زمان و هزینه را در فرآیند تولید کاهش می‌دهد.

منبع: دانشجو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است