خانه علمی پژوهشی چاپ سه بعدی مدلی دقیق از قلب در ابعاد واقعی

چاپ سه بعدی مدلی دقیق از قلب در ابعاد واقعی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
3d print heart

مرجع پلیمر در بازار ایران: در حال حاضر محققان برای ساخت یک مدل ۳ بعدی از قلب انسان از اسکن ام آر آی استفاده می‌کنند اما این مدل‌ها معمولاً از لاستیک یا پلاستیک سخت ساخته می‌شوند و گرچه پزشکان می‌توانند آنها را از زوایای مختلف بررسی کنند، اما نمی‌توانند عمل واقعی جراحی را روی آنها انجام دهند.

3d print heart

حال در مطالعه اخیر محققان با کمک روش “فرش”(FRESH) موفق به انجام این کار شده‌اند. این قلب در آزمایشگاه پروفسور “آدام فاینبرگ” از دانشگاه کارنگی ملون ساخته شده است. این قلب از یک جوهرزیستی ساخته شده از یک پلیمر طبیعی معروف به آلژینات استفاده می‌کند. این جوهر زیستی از یک سوزن در حال حرکت به داخل یک حمام هیدروژل(hydrogel bath) که هنگام چاپ مدل، پلیمر نرم را در جای خود نگه می‌دارد، ایجاد می‌شود. پس از اتمام فرآیند چاپ، هیدروژل از طریق اعمال گرما ذوب شده و مدل ایجاد می‌شود.

اگرچه قبلاً از این فناوری برای ایجاد مدل‌های کوچک اعضای بدن استفاده شده بود، اما این اولین بار است که برای چاپ مدل یک بافت در اندازه واقعی استفاده می‌شود. گفته می‌شود که مدل ۳ بعدی ایجاد شده از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و عملکرد قلب واقعی انسان را تقلید می‌کند و می‌تواند به روشی مشابه بریده و بخیه شود.

فاینبرگ گفت: ما هم اکنون مدلی توسعه داده‌ایم که پزشکان می‌توانند بر روی آن عمل آزمایشی انجام دهند. جراح می‌تواند آن را دستکاری کند و آن مدل نیز همانند یک بافت واقعی به او واکنش نشان می‌دهد.

یافته‌های این مطالعه در مجله “ACS Biomaterials Science and Engineering” منتشر شده است.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است