خانه علمی پژوهشی پوشش اپوکسی خود ترمیم شونده با قابلیت عملکرد در زیر آب تولید شد

پوشش اپوکسی خود ترمیم شونده با قابلیت عملکرد در زیر آب تولید شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Self Healing epoxy

مرجع پلیمر در بازار ایران: به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه حکیم سبزواری، دکتر رسول اسمعیلی نیسیانی عضو هیئت علمی گروه مهندسی مواد و پلیمر دانشگاه حکیم سبزواری و مشاور این طرح گفت: پوشش های پلیمری به طور گسترده‌ای برای کاهش هزینه های خوردگی مورد استفاده قرار می گیرند، اما به دلیل ماهیت ترد این مواد و وجود نقص در ساختار آنها، این دسته از مواد مستعد رشد ترک و در نتیجه کاهش عملکرد ممانعتی خود هستند.

وی افزود: برای غلبه بر این چالش، مواد خود ترمیم شونده از سال ۲۰۰۱ توجه جامعه علمی بین‌الملل را در جهت توسعه موادی با عملکرد بهتر، طول عمر بیشتر، هزینه تعمیر و نگهداری کمتر و ضریب اطمینان بالاتر را به خود جلب کرده است.

دکتر اسمعیلی نیسیانی ادامه داد: اما اکثر پوشش های خود ترمیم شونده دارای عملکرد در شرایط واقعی (دمای پایین و زیر آب) نیستند و عامل ترمیم توانایی چسبندگی مناسب به زیر لایه فلز و ماتریس پلیمری را ندارد.

Self Healing epoxyوی تصریح کرد: در این پژوهش از طریق استفاده از عامل ترمیم ایزوسیانات و پلی آمین قابلیت واکنش ترمیم بسیار سریع و از طریق اصلاح شیمیایی عامل ترمیم با مولکول کاتکل صدف دریا، قابلیت ترمیم در زیر آب و با چسبندگی بالا با زیر لایه فلزی در پوشش اپوکسی ایجاد شد.
گفتنی است نتایج این پژوهش در مجله Journal of Materials Science با ضریب تاثیر (IF:3.553) انتشار یافت.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است